נתניהו חיי עדיין בפחדיםאלירן אהרון

חבר הכנסת לשעבר, יעקב כץ (כצל'ה), מותח בערוץ 7 ביקורת חריפה על ההנהגה הישראלית ובראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"התקשורת הכללית עדיין חיה במושגים של התנצלות ובקשת סליחה על זה שאנחנו חיים פה. אחרי הפיגוע השבוע היה צריך לקום ראש הממשלה ולומר: 'היום תיבנה שכונה ענקית באפרת של 7,000 תושבים והיא תיקרא שכונת ארי פולד'.

''לצערנו הרב, נתניהו הוא לא איש חזק. הוא חי עדיין בפחדים, בהקפאות בירושלים, בגבעת המטוס, הוא לא מחוקק את החוקים הנכונים", מסביר כצל'ה.

לדבריו המנהיגות לוקה ברפיסות. "מדברים על הרתעה? אין הרתעה. ערבים לא מפחדים לרצוח, לא מפחדים להסתובב חופשי. כל עוד המנהיגות לא משמשת דוגמה, אנחנו צריכים ליצור מלמטה את הגל שיביא לנו מנהיגים בעלי חזון, בעלי גבורה, בעלי אומץ. כאלו שידעו להבהיר לערבים שלא ירימו יד על יהודי לא לפני גבו ולא מאחורי גבו".

כצל'ה גורס כי מרבית הציבור בישראל חי עדיין בהוויה גלותית. "הציבור הישראלי חי בטודו בום או בללה-לנד, כי הוא לא מרגיש את הביזיון וההשפלה שחשים היהודים ביהודה ושומרון, אחרי 70 שנים של עצמאות ישראל. באנו לארץ ישראל רק אחרי אלפיים שנה ועוד לא השתחררנו מהגלות לגמרי".

"התוצאה של אוסלו, ההתבטלות הזאת שנותנים לרוצחים נשק ורוצחים יהודים, זו תוצאה של הגלות ולוקח זמן להשתחרר מזה. הקצינים של המטכ"ל עדיין רואים את יהודה ושומרון כמקום זר. זה ישתנה, אבל זה יקח זמן", הוא מסכם.