פלואי
פלואיצילום: יחצ פילם האוס

בכל שנה נודדות בסתיו ובאביב, אינספור ציפורים אל ארץ מוצאן במסע חוצה ימים. בין כל אותן ציפורים, אנו פוגשים להקת חופמאים המונהגת על ידי אחד מהם שמנסה לשמור על כולם בטוחים ולדאוג שיעברו את המסע המסוכן בבטחה.

השנה נוסף ללהקה גוזל אנרגטי וסקרן בשם פלואי. בעזרת אביו לומד פלואי לשרוד בטבע. באחד מהטיולים שלהם הוא פוגש את פלובריה. השניים הופכים בלתי ניתנים להפרדה ומאתגרים אחד את השני לחקור ולנסות דברים חדשים. שניהם חולמים להיות החופמאי המהיר ביותר והמנהיג הבא של הלהקה.

פלואי לומד לעוף בבית הספר ועומד בפני מבחן התעופה הראשון שלו, כשהגוזלים מנסים לעוף בפעם הראשונה, הנץ אורב להם ומצליח לתפוס את פלואי. אביו של פלואי תוקף את הנץ בכדי לאפשר לפלואי לברוח, אך כתוצאה מהאירוע מאבד פלואי את האמונה ביכולתו לעוף ומסרב לעזוב את הקן לאורך שארית הקיץ. החורף מתקרב במהירות והיום בו אמורים החופמאים לעזוב למסע הארוך מגיע. פלואי מבצע ניסיון נואש לעוף אך נתפס על ידי בני האדם ומוכנס לכלוב. הוא מצליח לברוח לחופשי ומגלה שהלהקה יצאה למסע בלעדיו.

כדי לשרוד, יוצא פלואי למסע לעמק גן העדן - המקום אליו מגיעים כדי לשרוד את החורף, מי שלא יצא למסע הנדידה. בדרך פלואי פוגש את גירון, ציפור שלג בודד, שמנסה נואשות לתפוס את הנץ. השניים יוצרים חברות לא צפויה שמבוססת על כבוד והערצה הדדית.

פלואי מגיע לעמק כשהוא עדיין לא מסוגל לעוף בכוחות עצמו, ופוגש חבורת חיות שבאו לעבור את החורף הקשה. כשהקיץ מתקרב הוא מתחיל לחשוב על פלובריה שמובילה את הלהקה חזרה ועל הנץ שאורב להם.

ישנה רק דרך אחת להציל את משפחתו וחבריו מציפורני הנץ - ללמוד לעוף ולהיות החופמאי שאביו לימד אותו להיות. 48 דקות מלמדות, מסקרנות ומושכות את תשומת הלב לעולם הצפרים.