לא אחד ולא שניים מהשוטרים הזילו דמעה
לא אחד ולא שניים מהשוטרים הזילו דמעהצילום: ג'נסי בנבנישי

עשרות שוטרי אגף המודיעין של משטרת ישראל ליווו היום (חמישי) כמה עשרות קשישים מרותקי בית משכונת פסגת זאב בירושלים לתפילה בכותל המערבי, במסגרת יוזמה של הקרן לידידות בשיתוף עם משטרת ישראל.

עבור חלק מהקשישים, שהינם עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, היה זה הביקור הראשון בחייהם בכותל.

אאידה פלדמן, ניצולת שואה וחברת מועדון הקשישים בפסגת זאב, סיפרה כי ״אני מתרגשת מאד להיות פה בכותל. אני גרה בירושלים אך לא זכיתי לבקר כאן מעל עשרים שנה. מודה מאוד לשוטרים ולקרן לידידות על הליווי והעזרה המרגשת הזו שאפשרו לנו לבוא הנה למקום הקדוש הזה״.

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, הגיע לברך את הקשישים הנרגשים והדגיש בפניהם את החשיבות של הימים האלה. ״אלו ימים מאד מיוחדים בהם עם ישראל מודה לה׳ על כך שהוא סלח ומחל לנו, ומבקשים ממנו שהשמחה של חג הסוכות תימשך על פני כל השנה כולה״.

סגן ניצב יגאל באוך, מפקדם של השוטרים ציין כי ״היוזמה הזו, קודם כל, מחברת אותנו לאזרחים, וזה מבחינתנו אירוע מאוד מרגש. כל אחד מהקשישים הללו יכול להיות סבא וסבתא שלנו, עם כל מה שהם עברו בחיים שלהם אנחנו שמחים מאוד לעשות את זה, מבחינתנו זו ממש שליחות״.

רחל, אף היא ממועדון הקשישים בפסגת זאב, הוסיפה כי ״שוטרים אחראים מעצם תפקידם על סדר ושלום בישראל. היום ראינו שזה לא רק סדר ושלום אלא אתם מכבדים אותנו והגדלתם לעשות. מאחלת לכם עבודה קלה ונעימה ללא הפגנות ,ריבים, ומחלוקות. רק תרוו נחת!״.

ג'ניס בנבנישתי, רכזת מחוז ירושלים בקרן לידידות, שארגנה את האירוע, שיתפה כי "זה היה אירוע מאוד מרגש, לא אחד ולא שניים מהשוטרים הזילו דמעה. כולם ללא יוצר מן הכלל ביקשו להיות מעורבים בפרויקטים עתידיים. אחת הקשישות סיפרה לנו שהפעם האחרונה שהיא הייתה בכותל היה ב-67' אחרי שחרורו״.