טיול לסוכות: שביל המים בתל דורקובי פינקלר

לחופו של הים התיכון, למרגלות רכס הכרמל על רצועת חוף לבנה, בין מרחבי דשא ירוקים, גינות מטופחות ומוקף מפרצי ים טבעיים, לגונות של מים צלולים, עשרות איים קטנים סמוכים אל קו החוף.

איי דור
איי דורצילום:קובי פינקלר

לא הרחק משם, אתרים היסטוריים, דגים, ציפורים ונוף עוצר נשימה של שקיעות קסומות וכולם ממוקמים סביב חוף דור, או חוף נחשולים או טנטורה או במספר מילים, החוף היפה ביותר בארץ.

חוף דור
חוף דורצילום:קובי פינקלר

לא בכדי הוקמה במקום הזה עיר נמל, שנבנתה וחרבה, נלחמה והושמדה ובתוך מימיה חבויים אוצרות של ממש.

קורט רוה, ארכיאולוג ימי שמכיר כאן כל פינה מעל ומתחת לפני הים, מספר כי ספר במצולות לא פחות מ-28 ספינות שנטרפו בים וכי במקום נמצא המטמון הגדול ביותר שנמצא אי פעם. גם כסף וגם פתיל התכלת השווה זהב, מצוי כאן בעומק הים.

הגן הלאומי תל דור

בתל דור נמצאים שרידיה של העיר דור, עיר נמל עתיקה שהוקמה במקום בשל המפרצים הטבעיים שעל קו החוף. התל מתרומם מעל קו הים, אפשר לצפות ממנו תצפיות מרהיבות, והוא טומן בחובו ממצאים מרגשים ומרתקים.

בימים האחרונים, השלימו שם אנשי רשות הטבע והגנים הלאומיים, הקמתה של טיילת חוף על קו המצוק, כזו המאפשרת טיול נגיש נח ונעים לאורך קו הרכס והים.

תל דור
תל דורצילום:קובי פינקלר

במרחק נגיעה מהים-מלון חוף נחשולים

על שפת הים, כמתווך בין המוזיאון לחופים ומפרצים הרבים ממוקמות 24 סוויטות ג'וניור ודה-לקס, המשקיפות אל הים ונמצאות במרחק נגיעה מהמים, מתוכם ארבע סוויטות מפוארות המתאימות למשפחות וממוקמות בקומה השנייה.

במלון , 113 יחידות אירוח מגוונות לזוגות, בודדים ומשפחות כשבמסעדת המלון "רוזמרין", תחת שרביט השף בוריס, ניתן ליהנות מארוחות כשרות ועשירות וברמה גבוהה.

בארוחת הבוקר המוגשת בבניין קסום על חוף הים, בבופה: מבחר גבינות קשות (צהובה, בולגרית, מוצרלה, מוצרלה מעושנת), גבינות בטעמים (עירית, זיתים, בצל ירוק ועוד), מבחר מעדני הבית, מזנון סלטים עשיר וצבעוני, ירקות טריים, מבחר דגים כבושים, ביצים, לחמים ולחמניות טריים בטעמים, ריבות, דגני בוקר ועוד. חוויה על המים.

בימים אלו עבר המלון, שיפוץ והורחבו החדרים, הקבלה ופינות החמד במקום.

סיפורה של עיר שהייתה כאן והיום שרידיה מספרים את עברה המפואר.

איך מגיעים?

נוסעים בכביש הפנימי עד לנחשולים. חונים במגרש החניה הצפוני, עולים לפי השילוט האדום לרכס. מימין בימים אלו מאות חצבים משמאל הים ובתווך הטיילת החדשה.