קריית מוצקין
קריית מוצקיןצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

פרקליטות מחוז חיפה החליטה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע, בפרשת החי פארק בקריית מוצקין, שעניינה עבירות מרמה, הלבנת הון ושוחד על ידי בעלי תפקידים במתחם ה"חי פארק" המצוי תחת ניהולה של רשת המתנ"סים של עירית קריית מוצקין.

בד בבד, הוחלט על סגירת התיק כנגד ראש עיריית קריית מוצקין - מר חיים צורי, בהעדר תשתית ראייתית מספיקה להעמדתו לדין.

במסגרת הפרשה, נחקרו באזהרה מספר מעורבים, מנהל גן החיות בחי פארק - יגאל פדידה, איש עסקים המקורב ליגאל פדידה, ספקים של החי פארק, בעל ציינג' ומספר קבלנים שביצעו עבודות בניה ב"חי פארק".

בתום חקירה מסועפת וממושכת הועבר התיק, שהינו רחב היקף ומורכב ראייתית, לבחינת פרקליטות מחוז חיפה. בהמשך, הוחלט על חקירתו של ראש עיריית קריית מוצקין - חיים צורי באזהרה, כמו גם על ביצוען של השלמות חקירה נוספות.

עם החזרת התיק ממשטרת ישראל לפרקליטות, ולאחר בחינת מדוקדקת של כל חומר הראיות, החליט פרקליט המחוז, על הגשת כתבי אישום, בכפוף לשימוע כנגד יגאל פדידה, ושישה חשודים נוספים, זאת בגין מספר פרשיות שעניין עבירות שוחד, מרמה עבירות על חוק איסור הלבנת הון, וכן בגין עבירות נוספות.

כאמור, בחינת הראיות שנאספו כנגד ראש עירית קריית מוצקין, העלתה כי לא נמצאה תשתית ראייתית מבוססת למעורבותו בפרשות השונות, ומשכך החליט פרקליט המחוז על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פלילים), לסגור את התיק בעניינו מחוסר ראיות מספיקות.