מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: מירי צחי

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב הבוקר (שישי) לדברי הרמטכ''ל גדי איזנקוט בישיבת הקבינט, ולפיהם הסיכויים להתפרצות גל טרור ביהודה ושומרון עומדים על בין 60 ל-80 אחוזים, בין היתר בשל ''דחיקת'' אבו מאזן על ידי ישראל וארה"ב.

"אסור שנתבלבל: רש"פ = אש"ף. מדובר בארגון שמחנך את ילדיו במוסדות החינוך הרשמיים להרוג יהודים ולהשמיד את מדינת ישראל והם משתפים פעולה באופן זמני, מתוך מגמה אסטרטגית לכבוש את מדינת ישראל", אמר יוגב.

לדבריו, "אבו מאזן הוא מחבל בחליפה ואש"ף הוא ארגון טרור. לצערי, מה שהאמריקנים משם ורוב אזרחי ישראל מבינים מכאן, לא הובן עדיין בקרב חלק מהאליטה הצבאית. ביהודה ושומרון צריך לחזק את ההתיישבות והאחיזה היהודית, להחליש את הרשות ואת סמכויותיה ולהמשיך ולהילחם בטרור, עד שימוגר.

"אם יגבר הטרור תפקיד צה"ל ומערכת הביטחון הוא למגר אותו ולהגן בגזרתם. זו הדרקטיבה המדינית בה בחר רוב העם בבחירות דמוקרטיות, למען ביטחון ישראל", הוסיף ח"כ יוגב.

כאמור, חברת החדשות חשפה אמש כי הרמטכ''ל איזנקוט הגיע לדיון הקבינט השבוע עם אזהרה חמורה, והתריע באופן חד משמעי מפני התחממות מדאיגה בזירה הפלסטינית.

על פי הדיווח, איזנקוט הזהיר כי הסיכויים להתפרצות גל טרור ביהודה ושומרון עומדים על בין 60 ל-80 אחוזים ואם הוא יתפתח הוא יהיה משמעותי יותר מסבב בעזה מבחינת סדר הכוחות שידרשו להשקיע והחיכוך עם האוכלוסייה האזרחית.

הערכת צה''ל מבוססת על מספר נסיבות - בראשן העימות של אבו מאזן עם ממשל טראמפ והמהלומות הדיפלומטיות שספג מהבית הלבן. לכך מצטרפים יחסיו הרעועים של אבו מאזן עם מדינות ערב והלחץ להגיע לפיוס עם חמאס, זאת כשהמשא ומתן בין הצדדים תקוע. עולה החשש שישראל תדחק את אבו מאזן מהתמונה ותייצר מסלול ישיר מול חמאס.

הרמטכ"ל איזנקוט הזהיר כי מפלס המתח צפוי לעלות בנאום שאבו מאזן יישא בשבוע הבא בעצרת האו"ם. איזנקוט אמר שגם אם אין צפי שאבו מאזן ישבור את הכלים בניו יורק הוא צפוי לשאת נאום תקיף ולוחמני מאוד שעשוי בהחלט להצית את השטח, כפי שנאום כזה תידלק בעבר את טרור היחידים.

הרמטכ"ל הציע לשרי הקבינט לשפר את המצב הכלכלי של הפלסטינים ביו"ש, ניהול נכון של הלחץ של האמריקנים שלא מבינים עד הסוף את ההשלכה של כל הצעדים שלהם ובמקביל, הדגיש את החשיבות של מציאת פתרון למצוקה האזרחית בעזה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, זועם על הדלפת ציטוטים של הרמטכ''ל איזנקוט מישיבת הקבינט. "הדלפות מתוך דיוני קבינט הן פסולות ומזיקות. הדלפת ציטוטים של הרמטכ"ל זו חציית קו אדום ופגיעה ממשית בביטחון המדינה, אמר ליברמן.

''קבינט שבכירי מערכת הביטחון חוששים לדבר בו בידיעה שדבריהם ידלפו לתקשורת, הוא קבינט מעוקר מתוכן. אני דורש מראש הממשלה להפעיל את השב"כ להפסקת ההדלפות מהקבינט", הוסיף שר הביטחון.