צבי יחזקאלי
צבי יחזקאליצילום: Yaakov Naumi/Flash90

העיתונאי וראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות עשר', צביקה יחזקאלי, התייחס להתנהלותו של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה לאחר נאום האיום שלו השבוע, וקבע כי חסן נסראללה נמצא במצוקה.

"אני לא הייתי מתייחס למלל של דבריו", אמר יחזקאלי לרדיו 103FM, "כי אם לאופן שבו הוא אמר את הדברים ולטיימינג שלהם. הנאום הזה מגיע לאחר שהוא סופג שרשרת של מכות החל מאנשי חיזבאללה שחוזרים הביתה ללבנון בארונות ועד להרוגים האיראנים במתקפות בשנה האחרונה.

''גודל השחץ והרהב שלו הוא כגודל החולשה שהוא מצוי בה. אנחנו אומנם לקחנו מכל הנאום הזה את הכותרת בה נסראללה מאיים, אבל חשוב שנזכור שבהמשך הוא מציין כי יש חוסר אונים של ארגון חיזבאללה נוכח העובדה שמדינת ישראל חודרת למרחב האווירי הלבנוני כשהיא תוקפת בסוריה''.

יחזקאלי מסביר, ''לתפיסתי יש פה סוג של מצוקה - מצד אחד יש לו נשק שכן עבר, אבל הוא יהסס ללחוץ על ההדק במקרה של מלחמת לבנון שלישית. מה גם שהאבא האיראני שלו כבר לא איזה דבר חזק, הבעיות הכלכליות של איראן והסנקציות שיכנסו במהלך נובמבר בעניין הנפט מחלישות את נסראללה".

לדבריו, גם אם נסראללה יחוסל, ההתבססות השיעית תימשך. "הוא מתרברב כרגע שהוא יוצא מחוץ לבונקר, אבל מנגד חשוב לזכור שהוא למעלה מעשור חי בתוך בונקר ומידי פעם יוצא ואומר 'תראו הנה אני כאן'. אני לא יודע כמה זה מסוכן למדינת ישראל שנסראללה נמצא מחוץ לבונקר".

בהמשך התייחס יחזקאלי להשפעת הפלת המטוס הרוסי על חופש הפעולה של ישראל מעל שמי סוריה ואמר "לא מאמין שהתקיפה הזו הייתה יכולה לצאת לפועל בלי שהרוסים ידעו מה ישראל עושה".