עבודות הרכבת הקלה בגוש דן
עבודות הרכבת הקלה בגוש דןצילום: פלאש 90

מחאת השבת: בית משפט המחוזי בתל אביב ביטל את צו המניעה בעבודות הרכבת הקלה בתחנת 'אם המושבות' בגבול בני ברק-פתח תקווה והורה על המשך העבודות בשבת.

במהלך הדיון המוקדם שהתקיים בבית המשפט נכח באופן חריג רב העיר בני ברק, הרב משה יהודה לייב לנדא, כשהוא ישוב על כסא גלגלים ולצידו ראש עירית בני ברק חנוך זייברט.

לטענת עו"ד שרית דנה המייצגת את נת"ע, העבודות בשבת חיוניות שכן בלעדיהן עלולה להיגרם שקיעה של הקרקע בדרך ז'בוטינסקי תוך גרימת סכנה לבתי המגורים והעסקים באיזור.

"לא ניתן להבטיח את יציבות הקרקע ואת בטיחות הנמצאים באתר ובסביבתו, בכלל זה בדרך ז'בוטינסקי המהווה ציר תנועה ראשי רווי תנועה ובבתי המגורים והעסקים הסמוכים", אמרה.

בדבריה תקפה את עירית בני ברק שלטענתה הטעתה את בית המשפט. "בית המשפט הוטעה באופן חמור על ידי עיריית בני ברק, אשר לא רק הסתירה מפניו עובדות חיוניות המוכרות לה היטב, כמו גם החלטות שיפוטיות שהתקבלו לאחרונה באותו עניין עצמו, אלא אף הציגה בפני בית המשפט מצגים עובדתיים כוזבים, והעלימה מידע עובדתי ומקצועי שהוצג, אשר מבהיר היטב מדוע יש בהפסקת פעילותו של המתקן העל קרקעי משום סכנה של ממש".

הערב תתקיים מחאה בה ישתתפו רבים מבין תושבי בני ברק. מארגני המחאה מבהירים כי אין מדובר בהפגנה אלא בתפילת שבת המונית כמחאה על עבודות השבת.

על פי המסתמן, הציבור הליטאי יביע מחאתו באמצעות עצרות התעוררות בבתי הכנסת ולא ברחובה של עיר.