השופט ברט קוואנו
השופט ברט קוואנוצילום: רויטרס

ד"ר קריסטין בלייזי פורד מקליפורניה נקבה בשמות של שלושה אנשים שנכחו לדבריה במסיבה בה חוותה מעשה מגונה בידיו של ברט קוואנו, המועמד של דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, אך כולם אומרים שאינם זוכרים תקרית שכזו. פורד טענה שהתקרית התרחשה בסביבות 1982, כשקוואנו היה בן 17.

לפי דיווח ב-CNN, עוזריהם של חברי קונגרס רפובליקניים יצרו קשר עם חברה של פורד בשם לילנד אינהם קייזר, ששמה הוזכר ע"י פורד כמי שנכחה במסיבה.

פרקליטה של קייזר, הווארד וואלש, מסר את ההודעה הבאה לוועדת המשפט של הסנאט ול-CNN: "אם לומר זאת בפשטות, הגב' קייזר לא מכירה את מר קוואנו ואין לה כל זיכרון לגבי מסיבה או התאספות שבה הוא נכח, עם ד"ר פורד או בלעדיה".

הפרקליט אישר שקייזר היא ידידתה של פורד, מאז שהשתיים היו ילדות.

שני אנשים נוספים ששמותיהם הוזכרו ע"י פורד כמי שנכחו במסיבה הם מארק ג'אדג' ופטריק סמית. גם הם מכחישים. "אין לי כל זיכרון של האירוע הנטען הזה", כתב ג'אדג' לוועדת הסנאט. הוא הוסיף כי מעולם לא ראה את קוואנו מתנהג כפי שפורד טענה שהתנהג.

סמית כתב לוועדה: "אין לי כל ידע לגבי המסיבה שבה מדובר. כמו כן, אין לי כל ידיעה לגבי הטענות להתנהגות בלתי הולמת, שהטיחה בברט קוואנו".

הוועדה מנהלת מגעים עם פרקליטתה של פורד וכרגע נראה כי היא תופיע בפני הוועדה ביום חמישי. הנשיא טראמפ, ששמר על איפוק בשבוע הראשון לאחר העלאת ההאשמות נגד קוואנו, צייץ בסוף השבוע שאילו התקיפה באמת התרחשה כפי שתוארה, אין לו ספק שפורד והוריה היו מגישים על כך תלונה למשטרה בזמן אמת.