הפועל תא הערב, לפני פיצוץ המשחק
הפועל תא הערב, לפני פיצוץ המשחקצילום: פיב"א

מחר (שלישי) ייצא לדרך טורניר קדם העונה של ליגת העל בכדורסל, טורניר גביע ווינר סל, כשבמתכונתו החדשה תכלול את כלל קבוצות ליגת העל של השנה, כולל את העולה החדשה.

מי שייעדרו מהטורניר המקדים אלו עירוני נס ציונה והפועל ת"א, זאת בשל העובדה שמשחקיהן במפעלים האירופיים מתקיימים בסמוך לטורניר. בעוד נס ציונה טרם שיחקה, הפועל ת"א שיחקה והודחה.

היה זה הערב כשהאדומים מתל אביב התארחו למשחק הגומלין במסגרת השלב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי, בשרלרואה שבבלגיה. אחרי שניצחה בארץ במשחק הראשון ביתרון 3 נקודות בלבד עם 73:76, התל אביבים האדומים לא הצליחו לעשות זאת שוב בתוך זמן קצר, והודחו מהמפעל אחרי 59:73.

עם זאת, לא התוצאה ועצם ההדחה היא שתיזכר מהמשחק הערב ותפגע כלכלית במועדון האדום מת"א, כי אם התנהגות קהל אוהדיהם שלהם במשחק הערב בבלגיה.

הפועל תל אביב כבר פיגרה ב-11 נקודות ברבע הראשון, אבל הצליחה להישאר קרוב ובמשחק, עד לחמש דקות לסיומו. עבירה בלתי ספורטיבית לחובת ג'ונתן הולמס, שחקן הרכש החדש של התל אביבים שנפל בלי כוונה על אחד מאוהדי שרלרואה שישב מתחת לסל גרר שרשרת אירועים שבסופה רוסס גז מדמיע לעבר האוהדים התל אביבים.

היה זה כשהאוהד הבלגי דחף את השחקן התל אביבי וסימן תנועה לעבר קהל האוהדים הישראלים. אלה לא נותרו חייבים ובתוך רגע התפתחה מהומה ענקית כשהאוהדים התל אביבים השליכו כיסאות לעברם של צוותי האבטחה באולם. המשטרה מצידה לא חשבה פעמיים וריססה גז מדמיע במה שגרם להפסקת המשחק במיידי.

בהמשך סירבו שופטי המשחק להמשיך את קיומו עד שייצאו כל אוהדי הפועל ת"א מהאולם, ורק לאחר שלא נותר אוהד ישראלי אחד באולם, שב המשחק להתקיים. מרגע זה לתל אביבים כבר לא היה סיכוי ובסופו של דבר הודחו כבר מהשלב המוקדם של המפעל האירופי. הנזק הכלכלי צפוי להיות כואב אף הוא.

קלעו להפועל תל אביב: דאלאס מור 16, דאליס ג'וינר 10, רפי מנקו 7, ג'מאל שולר וסטו דגלאס 6 כ"א, אלאדה אמינו ותומר גינת 5 כ"א, ג'ונתן הולמס וים מדר 2 כ"א