נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מארק ישראל סלם

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מבין שאם ברצונו להגדיל את מספר המנדטים של מפלגתו בבחירות הקרובות, עליו לגוון ולרענן באופן דרמטי את רשימת המפלגה, כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

בדיווח נאמר כי בשבועות האחרונים ערך בנט פגישות עם כמה מחברי הכנסת של הבית היהודי והעלה בפניהם באופן מפורש את אפשרות ביטול הפריימריז וקביעת רשימת המפלגה על ידי ועדה מסדרת.

אפשרות נוספת שעלתה היא קיום פריימריז אלקטרוניים שבהם יצביע כל חבר מפלגה מביתו באמצעות קוד מיוחד.

בסביבת בנט אמרו אמש כי הוא אכן מעוניין לבסס ולחזק את התמיכה בו בקרב הציונות הדתית, ובמקביל להרחיב את השורות, ואישרו כי בשבועות האחרונים התייעץ עם כל חברי הכנסת במפלגתו כדי לבחון דרכים לגיוון הרשימה.

"בנט נחוש להביא קולות חדשים", אמרו מקורבים בסביבתו של השר והדגישו כי על הפרק עומדות מספר אפשרויות, וכי ביטול מלא של הפריימריז הוא לא האפשרות המועדפת עליו.

נזכיר כי ביום חמישי פרסמנו שיש ביקורת חריפה במפלגה על המהלך הצפוי של היו"ר, בין אם יבוטלו הפריימריז ובין אם ישתמשו בשיריונים נוספים.

פעיל בכיר במפלגה הביע את אכזבתו. "קשה להבין כיצד אדם שדיבר על משהו חדש וסחף את כולנו, בא שנים ספורות אחר כך ומחליט לעצור את הכול. הצבת ועדה מסדרת תחזיר אותנו שנות אור אחורה. בנט בעצם שם את עצמו באותו מקום עם יאיר לפיד ומשה כחלון, שאותם ביקר בעבר על ההתנהלות הזאת".