יו"ר גוגל, סונדר פיצ'אי
יו"ר גוגל, סונדר פיצ'איצילום: רויטרס

יו"ר ענקית חיפוש האינטרנט גוגל, סונדר פיצ'אי, שלח ביום שישי תזכיר לעובדי החברה, בו הזהיר אותם שלא להביא את דעותיהם הפוליטיות לביטוי בעבודתם.

"איננו מטים את המוצרים שלנו כדי לתמוך באג'נדה פוליטית כלשהי", כתב פיצ'אי. "האמון שהמשתמשים שלנו רוחשים כלפינו הוא הנכס הגדול ביותר שלנו ועלינו להגן עליו תמיד. אם גוגלר [עובד גוגל – ג"כ] כלשהו יקעקע את האמון הזה אי פעם, הוא יישא באחריות למעשיו".

ביום חמישי דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי עובדי גוגל דנו בשנה שעברה בעריכת שינויים באלגוריתם החיפוש כדי להיאבק בהחלטת ממשל טראמפ להטיל מגבלות על הגירה.

פיצ'אי נפגש ביום שישי עם מחוקקים רפובליקניים, כדי לדון בטענות לגבי הטייה פוליטית, ובנוסף – בטענות לגבי שיתוף הפעולה של החברה עם המשטר בסין, בפיתוח מנוע חיפוש מצונזר בהתאם לדרישות המשטר.

המפגש אורגן ע"י יו"ר הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי, שטען כי גוגל "שולטת באינטרנט" ומקדמת כתבות שליליות על הרפובליקנים במנוע החיפוש שלה. פיצ'אי מתכנן גם להופיע בפני ועדת המשפט של הסנאט בנובמבר, לאחר הבחירות לקונגרס.

כדוגמה להטייה בגוגל, הצביע מקארתי בעבר על תוצאות חיפוש בנושא האידיאולוגיה של המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה, אשר כללו את המילה "נאציזם". גוגל טענה כי המילה הושתלה ע"י "ונדליסט" והסירה אותה.