אוהדי סכנין (ארכיון)
אוהדי סכנין (ארכיון)צילום: פלאש 90

מטפלים ביד קשה. 3 שנים לא נכחו אוהדי קבוצת הכדורגל של בני סכנין במשחק ליגה באצטדיון טדי שבבירה.

3 שנים נמנעו שתי הקבוצות, של סכנין ושל בית"ר ירושלים להביא את קהל אוהדיהם למשחקי החוץ שלהם מול היריבה המרה בשל התפרעויות אלימות, פרובוקציות מצידם של מאבטחים, שחקנים ואוהדים וקנסות שהושתו על שתי הקבוצות.

מיד עם היכנסו של משה חוגג, הבעלים החדש של הירושלמים, החליט זה להראות כי הבעיה אינה טמונה באוהדי בית"ר וכי אלה יכולים להתגאות בכך שהם קהל האוהדים הגדול והטוב ביותר בארץ - בלי גזענות ובלי אלימות. לאור זאת, פנה חוגג בבקשה למנהלת הליגות בכדורגל ולסכנין להחזיר את קהל האוהדים למשחקים בין השתיים.

אמש המשחק בין השתיים עבר בהצלחה יתירה מצידם של האוהדים הירושלמים שנמנעו בכל 90 הדקות משירים גזעניים ואפילו כאלה שאינם נחשבים לכאלה, והתרכזו רק בעידוד קבוצתם. וכל זאת למרות ניסיונות של אוהדי סכנין לגרור אותם בשלל פרובוקציות.

אחרי שנים שמשטרת ישראל ומערכת המשפט העדיפה לטפל ביד קשה באוהדים הירושלמים, אמש הגיע גם תורה של המשטרה לטפל במתפרעים האמיתיים.

היה זה כשבמהלך שירת המנון 'התקווה', טרם שריקת הפתיחה במשחק שהתקיים באצטדיון טדי שבבירה, קראו מאות מאוהדי סכנין "ברוח ודם נפדה את אל-אקצא" וכן שרקו בוז בזמן שירת ההמנון.

היום (שלישי) הודיעה המשטרה כי עצרה 4 מאוהדי סכנין בשל ההפרעה לשירת ההמנון, בנוסף לעשרה אוהדים שנעצרו גם כן.

"משטרת ישראל נערכה אמש החל משעות אחר הצהריים באצטדיון טדי וסביבו באמצעות עשרות שוטרים גלויים וסמויים שהוצבו במוקדים השונים בתוך ומחוץ לאצטדיון, על מנת לוודא קיומו התקין של המשחק. שוטרים גלויים וסמויים שפעלו סביב האצטדיון, איתרו אוהדים שניסו להכניס אלכוהול לשטח האצטדיון ודאגו להשמידו, סה"כ בוצעו 34 שפיכות אלכוהול".

"עם תחילתו של המשחק ובעת שירת ההמנון, החלו מספר אוהדים לקרוא קריאות ולנסות להפר את הסדר הציבורי, ובשלב זה פעלו השוטרים על מנת להוציאם מהאצטדיון ולהרחיקם, ועצרו 4 מתוכם. בהמשך המשחק ובסיומו פעלו השוטרים על מנת לאתר אוהדים נוספים שניסו להפר את הסדר הציבורי ועיכבו 10 מהם, שפרטיהם נלקחו והם הורחקו".

לדברי המשטרה, "החשודים שנעצרו הובאו לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי וביצוע עבירות לפי חוק הספורט. משטרת ישראל פועלת כל העת תוך שימת דגש למניעת אלימות בספורט, ועושה כן ע"י הצבתם של שוטרים גלויים וסמויים במשחקים המתקיימים במגוון ענפי הספורט, וזאת במטרה לאתר ולמנוע כל אלימות, הן מילולית והן פיזית, על מנת לאפשר קיומם של המשחקים ולפעול בנחישות כנגד מי מהגורמים המנסים לשבש את מהלכו וקיומו התקין של המשחק".