חוגגים סוכות בקדמת ציון

מאות יהודים תושבי מזרח ירושלים חגגו סוכות בשכונת קדמת ציון, יחד עם משפחת פאליק, ראשי עמותת עטרת כהנים, והשרים זאב אלקין, אורי אריאל, ח"כ מוטי יוגב וסגנית ראש העיר, חגית משה.

יונדב הורוביץ ממייסדי השכונה אמר ערוץ 7, "אנחנו שמחים לארח היום את תושבי מזרח ירושלים שעוטפים אותנו ועוטפים את העיר ירושלים וחוגגים אותם את שמחת חג הסוכות. נכון להיום גרות כאן 8 משפחות בשמחה רבה ואני מקווה שיאשרו עוד 400 יחידות דיור כדי שהמקום יצמח ויפרח.

במהלך האירוע אמר מ"מ יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) לערוץ 7, "תושבי קדמת ציון הם מגיבורי התיישבות במזרח ירושלים. אני מקווה שנבנה כאן עוד מאות יחידות דיור שיצטרפו ל-8 משפחות הקימות. אנחנו בתהליכים ויחד נצליח לבנות את ירושלים".

סגנית ראש העיר, חגית משה אמרה במהלך האירוע, "החבר'ה הצעירים כאן זה קדמת ציון. יש כאן ילדים שרצים ברחובות ירושלים וחוזרים למקום הטבעי שלהם. זה לא שיגעון. נזכה להקים כאן גם מוסדות חינוך ויחידות דיור בקדמת ציון. אנחנו בעיריית ירושלים צריכים לומר אמירה ברורה. אם אנחנו רוצים להיות תלויים בגורמים בממשלה או בממשל בארה"ב אז אנחנו נמשיך לדשדש. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי ליישב את ירושלים ולאחד את ירושלים בכל מקום. עיריית ירושלים צריכה לעשות הכל כדי לחזק את התיישבות בקדמת ציון ובמזרח ירושלים".

דובר עמותת עטרת כהנים, דניאל לוריא, "אני מקווה שנראה כאן שנה הבאה 300 סוכות כדי לשנות את הפנים של ירושלים. נסגור מעגל כאשר היהודים שקנו כאן בשנות ה-20 ולא הצליחו לבנות ורוב השטח הוא אבו דיס ובניה בלתי חוקית על אדמה יהודית. קדמת ציון היא שכונת המגן של ירושלים".