אוהדי בית"ר (ארכיון)
אוהדי בית"ר (ארכיון)צילום: פלאש 90

כבר שנים רבות טוענים אוהדי בית"ר ירושלים כי יש דין לבית"ר ודין לכל השאר, בכל הקשור למאבק באלימות ובגזענות של ההתאחדות לכדורגל וראשי הכדורגל הישראלי. הפעם נראה שהם יותר מצודקים.

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, החליט היום (רביעי) להעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין אירועי המשחק מול בני סכנין שנערך ביום שני האחרון באצטדיון טדי שבבירה.

על פי כתב התביעה של עו"ד רשף, הקבוצה הירושלמית תעמוד לדין בדיון שיתקיים ביום חמישי 27.9.18 בשעה 13:00, בשל התפרעות אוהדיה. כתב התביעה של עו"ד רשף מבוסס על דו"ח השיפוט של שופט המשחק איתן שמואלביץ שציין כי "בדקה ה-35 נזרק חפץ מהיציע המזרחי אשר איכלס את אוהדי קבוצת בית"ר ירושלים אל עבר עוזר שופט מספר 2 שגיא מצמבר, ופגע בראשו".

על פי דו"ח השופט, המשחק לא נעצר ולא זוהה החפץ שנזרק בשל העובדה כי "האירוע התרחש תוך כדי משחק ולכן עוזר השופט עידכן אותי מיידית על האירוע אך העדיף להמשיך במשחק ולא להתעכב ולזהות מה פגע בו".

לא רק שהחפץ שנזרק לא זוהה וחלק מאוהדי בית"ר טוענים כי מדובר היה בכלל בגליל נייר טואלט שנזרק לכר הדשא לצורך עידוד ובטעות פגע בגבו של מצמבר ולא בראשו, אלא שביזוי שירת המנון התקווה על ידי אוהדי סכנין כלל לא צויין בדו"ח השיפוט וזו לא תענש כלל על אף העדויות המצולמות הרבות שמראות כי ביזו את ההמנון ועל אף העובדה כי משטרת ישראל עצמה ביצעה מעצרים של ארבעה אוהדי סכנין בשל ביזוי ההמנון.

אגב, גם הודעת ההתאחדות לכדורגל טרם המשחק כי שחקנים שיעוררו פרובוקציות ייענשו בחומרה, לא נאכפה כשמוחמד גדיר כובש שער השיוויון לזכות סכנין, סימן תנועה מגונה לעבר האוהדים הירושלמים אך לא יועמד לדין וגם במקרה שלו ההתאחדות לא תעשה דבר. כנראה שבאמת דין לבית"ר ודין לכל השאר.