אנשי "אלטרנטיבה לגרמניה" AFD
אנשי "אלטרנטיבה לגרמניה" AFDצילום: רויטרס

לאחר שארגונים יהודיים האשימו את ראשי מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" בגילויי אנטישמיות, הודיעו ראשי המפלגה כי הם מתכוונים להשיק בחודש הבא את "האגף היהודי" במפלגה, שיכלול חברי מפלגה יהודים שהתפקדו למפלגת הימין הקיצוני.

הצעד הביא לביקורות חריפות מצד ארגונים יהודיים בגרמניה שטענו כי מדובר בנסיון של ראשי המפלגה למחוק את ההתבטאויות האנטישמיות של חלקם בעבר. אחד ממנהיגי המפלגה טען כי עברה הנאצי של גרמניה הוא "נקודה קטנה באלף השנים המוצלחות של ההיסטוריה הגרמנית" בעוד חבר בכיר אחר טען כי "אנדרטת השואה בברלין היא בושה לגרמניה".

מנהיגת אגודת הסטודנטים בגרמניה, דליה גרינפלד, העבירה ביקורת על הודעת "אלטרנטיבה לגרמניה" ואמרה כי מדובר בצעד שנועד לצרכי דעת קהל בלבד. "אלטרנטיבה לגרמניה לא מקבלת תעודת הכשר מאיתנו. אני קוראת לכל יהודי גרמניה להצטרף למצעד מחאה בחודש הבא בעיר אופנבך, שם מתכוונת המפלגה להשיק את "האגף היהודי" שלה".

למרות ההאשמות באנטישמיות כלפי ראשי המפלגה, התפקדו בחודשים האחרונים מספר יהודים בגרמניה לשורות "אלטרנטיבה לגרמניה" בטענה כי המפלגה מתמקדת כעת בעצירת ההגירה המוסלמית למדינה.

"אלטרנטיבה לגרמניה היא המפלגה היחידה שהופכת את האנטישמיות של המוסלמים לנושא לדיון מבלי לחשוש" אמר דמיטרי שולץ, חבר המפלגה היהודי שאמור לעמוד בראש "האגף היהודי" של המפלגה. עדיין לא ברור כמה יהודים אמורים להגיע לאירוע ההשקה של "האגף היהודי" של אלטרנטיבה לגרמניה שיתקיים ב-7 באוקטובר באופנבך.