מאוכזבים. הוריו של הדר גולדין
מאוכזבים. הוריו של הדר גולדיןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

הוריו של סגן הדר גולדין, לאה ושמחה גולדין, המוחזק בעזה בידי חמאס, סיימו לפני כשעה סדרת פגישות במטה האו״ם בניו יורק עם מרבית נציגי המדינות שישתתפו בכינוס המדינות התומכות בעזה שייערך אחה״צ בניו יורק.

במהלך הפגישות העלו הזוג גולדין את החלטת מועצת הביטחון מדצמבר האחרון והחלטת האיחוד האירופי לפיהן חמאס מפר ברגל גסה את החוק הבינלאומי בהחזקתו בחיילי צה״ל ואזרחי ישראל.

משפחת גולדין מתואמת בכל הפגישות עם נציג הממשלה לכינוס המדינות התורמות, השר צחי הנגבי, ועם משלחת ישראל לאו״ם, בראשות השגריר דני דנון.

לקראת הנאום של ראש הממשלה בעצרת השנתית של האו״ם אומרים לאה ושמחה גולדין כי הם מצפים שנתניהו יעמוד באמירתו לאחר פגישתם האחרונה בו קבע כי לא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים, "אנו מצפים כי נתניהו יצהיר כי התנאי הישראלי להסדרה בינלאומית בעזה הוא השבת הבנים תחילה. ארבע שנים אחרי סיום מלחמת ׳צוק איתן׳ הגיע הזמן שנתניהו גם יפנה אצבע מאשימה לאו״ם שיזם את הפסקת האש שהופרה על ידי חמאס ובמהלכה נחטף הדר למנהרה ברפיח. ממשלת ישראל מעולם לא דרשה מהאו״ם לשאת באחריות לחטיפה והפרת הפסקת האש והגיע הזמן לעשות זאת".

נציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך הלילה (חמישי) את הפגישות המדיניות, במסגרת ביקורו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. במהלך הלילה קיים נתניהו פגישה חשובה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. שני המנהיגים נועדו במשך שעתיים ודנו בהתפתחויות האזוריות ובמצב בעזה.

היום יישא ראש הממשלה את נאומו במליאת העצרת הכללית. בנאומו צפוי נתניהו להתייחס לסוגיית התחמשות איראן בנשק ופיתוח הגרעין וכמו כן יתייחס ראש הממשלה לתרומתו של האו"ם עצמו באמצעות מוסדותיו כמו אונסק"ו ואונר"א לגרימת נזק לישראל והטייתו נגד המדינה.