שמאי
שמאיצילום: pixabay

אמנם, ישנם חובבי אנדרלין הנוהגים לעסוק במיני פעילויות שסכנת פגיעה פיזית לצידם, ישנם גם מי שאינם מהססים להמר בכספם, לנקוט מהלכים כלכליים נועזים ועוד. אולם דפוסי פעולה כאלה הינם בגדר חריג לכלל, רובנו נוטלים רק סיכונים מחושבים.

פוליסות ביטוח מאפשרות לנו לחיות את חיינו תוך שאנו רגועים בידיעה שגם אם מתממש סיכון מסויים נוכל להתמודד בהצלחה. כך למשל רובנו בוחרים לרכוש ביטוח בריאות משלים (המעניק כיסוי נרחב יותר מביטוח הבריאות הממלכתי לו זכאים כל אזרחי ישראל), לכולנו חיסכון פנסיוני, נדיר למצוא מישהו ללא ביטוח חיים (שהינו חובה לכל מי שנוטל הלוואת משכנתא), רבים מאיתנו רוכשים פוליסות ביטוח מקיף לרכב ועוד.

מי שצוברים נכסים בדמות נדל"ן, תכשיטים יקרים, יצירות אמנות, ריהוט עתיק וכד' יכולים לבטח עצמם כנגד הפסדים בגין פגיעה ברכוש העלולה להיגרם בנסיבות כגון פריצה לביתנו, דליקה או הצפה.
כדי לבטח רכוש הכרחי לדעת את שוויו. במקרה בו רכוש ניזוק ופוליסת ביטוח מופעלת (תביעות ביטוח), כמו גם במקרים של תביעות נזיקין על רקע נזק לרכוש, נחוץ אומדן היקף הנזק כפי שהוא מתורגם לסכום כסף (סכום שאם ישולם לבעל הרכוש שניזוק יעמיד אותו במצב כלכלי זהה לזה בו היה לולא נגרם הנזק).

שמאי רכוש הוא בעל המקצוע האמון על מלאכת הערכת שוויים של פריטי רכוש כמו גם תרגום היקף נזק לסכום כסף המגיע כפיצוי. כך יוצא שחברות ביטוח נזקקות דרך קבע לשירותי שמאות רכוש. חברות הביטוח מעסיקות שמאים הפועלים מטעמן, בין אם כעובדים שכירים, בקבלנות משנה או כפרילנסרים. בעת שאנו מבקשים לבטח רכוש שלנו, כמו גם במקרה בו נגרם נזק לרכוש מבוטח, חברת הביטוח תיעזר בשירותי שמאי רכוש מטעמה ואנו נוכל לבחור אם להסתמך על דו"ח השמאות שעורך השמאי של הביטוח או לשכור שירותיו של שמאי רכוש מטעמינו.

שמאות רכוש אינה מדע מדוייק
שמאי רכוש מנוסה יודע להגיע לסכום המייצג נאמנה שוויו של רכוש הכלול בתחום התמחותו. שמאי נזקים מקצועי יוכל לקבוע כמה כסף יידרש כדי לשקם רכוש שניזוק בנסיבות בהן הוא מתמחה (שמאי נזקי אש למשל). אולם חשוב לדעת שמדובר תמיד בהערכה המצויה בתוך מסגרת אפשרית. אומדן שווי, כמו גם אומדן היקף נזק, נקבעים בהסתמך על מגוון רחב של נתונים כגון מחיר של פריט חדש, שינוי הערך לאורך זמן (יש רכוש המאבד מערכו וישנם פריטים שערכם דווקא עולה עם השנים), עלות פעולות שיקום, השפעה על ערך שוק, מה ניתן לשקם ומה צריך להחליף ועוד.

רק שמאי רכוש מטעמכם יבצע את מלאכת השמאות כשהאינטרסים שלכם בראש מעייניו. דו"ח שמאות שימסור לכם שמאי מטעמכם יבטיח שתזכו למלוא הפיצוי המגיע לכם. לכן, בין אם מדובר בתביעות ביטוח, תביעות נזיקין או אמדן ערך לצרכי רכישת פוליסת ביטוח, אל תסתפקו בהערכות שמוסר שמאי רכוש של חברת הביטוח, היוועצו בשמאי פרטי והיעזרו בשירותיו: אודי וונלרמן הוא שמאי רכוש עם ניסיון של מעל 27 שנים, לייעוץ: 073-7024383