שלכת
שלכתצילום:שאטרסטוק

ליהנות מצבעים משגעים, העוטפים את המקומות שבהם מבקרים, מאווירה קצת אחרת ואיטית אולי במידה מסוימת וגם מלא מעט אטרקציות, שאפשר לשלב כשמטיילים בה בסתיו. השכרת רכב בארה"ב היא אחת האופציות האהובות על משפחות מטיילות, שרוצות לטייל באופן עצמאי, ובמקביל לנצל את היופי המרהיב הזה, שאופייני לסתיו.

הנה חמישה מסלולי נהיגה מומלצים בארה"ב בעונת השלכת, כאלה שוודאי לא תרצו לפספס:

נתיב האגמים – הוא נחשב לאחד המסלולים היפים ביותר בארה"ב, מסלול שלכת בלתי נשכח. המסלול מתחיל בניו יורק וממשיך עד לפנסילבניה ואורכו הכולל הוא 834 בק"מ. המסלול כולו הוא על כביש מספר 1 המפורסם (הכביש העוקף של ארה"ב), זה העובר בין ערים, כפרים ואתרים רבים. גולת הכותרת של המסלול הזה הוא המעבר הימי סנט לורס ותא המים שבו. בהמשך פוגשים המוני מגדלורים, שנמצאים בסמוך לעיירות הקטנות והחופים היפים ומגיעים לאולי אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר של ארה"ב – מפלי הניאגרה. אפשר כמובן גם לשלב עצירה בפארקים הלאומיים (ישנם 40 כאלה בדרך) ולשלב אתרי טבע אם רוצים.

ורמונט שעל כביש 100 – כביש מספר 100, שיוצא ממדינת ורמונט לוקח את הנוסעים עליו לאורך מסלול של 348 ק"מ, מסלול רצוף בנופים מרהיבים. הוא מחבר בין סטמפורד לניופוראט וממשיך את כל הדרך עד שהוא מגיע לגבול הקנדי. למרות שהוא כביש מהיר יחסית, הוא איננו מרגיש כזה והתחושה בו לעיתים היא שהזמן עמד מלכת. קשה להתעלם מהנופים הירוקים, שמלווים אותו לאורכו ומהשלכת עוצרת הנשימה שמקשטת אותו בנקודות מסוימות וכמובן גם מהפסגות המרהיבות של כמה משמורות הטבע שלאורכו, כמו שמורת גרין מאונטיין. כדאי מאד שלא לפספס את שמורת גרנוויל גולף סטייט רזרוויישן, שמציגה את השלכת היפה. כדאי כמובן לעצור ולצלם.

דרך בלורידג' – כאן מדובר במסלול נסיעה של 755 ק"מ, העובר דרך ווינסבורו שבוירג'יניה וממשיך עד לצ'ירוקי שבצפון קרוליינה. מדובר בכביש מעוגל, המחבר בין שני פארקים מדהימים – Shenandoah NP שבוירג'יניה לפארק Great Smoky Mountain שנמצא בצפון קרוליינה. בכביש יש עיקולים רבים (כדאי לנסוע לאט) וגם מנהרות, העוברות תחת הרי האפלצ'ים. יש עיירות קטנות בדרך, ערים גדולות ואינספור של גינות מטופחות ויפות בדרך, המציגות את השלכת הכתומה, המרהיבה.

אזור ויסקונסין, מחוז דור – אם אתם רוצים לראות שלכת יפה, צאו למסלול הזה, שאורכו 274 ק"מ. המסלול מתחיל במילוואקי הידועה וממשיך עד פנינסולה פארק. הוא מתמקד במערב התיכון של ארה"ב, הידוע כשקט יותר. שם, באזור היפהפה הזה, תגלו עיירות קטנות, שמציגות למבקרים בהם דוכני אוכל טרי עם דובדבנים, פשטידות מקומיות וטובות, יינות משובחים וגם עוגות מסורתיות, כאלו שהאמריקאים אוהבים. ישנם כמה וכמה יקבים שכדאי לעצור בהם, כמו יקב Door Peninsula Winery וגם David Bruce Winery.

כביש 66 – אם אתם אוהבים מרחקים ארוכים, זהו הכביש המתאים. כביש 66 הוא כביש שיוצא משיקגו וממשיך עד ללוס אנג'לס ואורכו הכולל הוא 3,940 ק"מ. זהו כביש ותיק מאד, בהשוואה לכבישים אחרים בארה"ב והוא מציע מסלול קלאסי נהדר שיש בו הכול מהכול. הוא עובר דרך המדבריות של ארה"ב שנמצאות בחלקה הדום מערבי, מפגיש את הנוסעים עם עיירות קטנות ועם מישורים גדולים וכמובן גם עם ערים ידועות. אוקלהומה היא אחת מהן, כזו שמומלץ מאד לעצור בה ולו כדי לחוות את האותנטיות האופיינית לה וכמובן לא לשכוח את מסעדות הדרכים, שיפגישו אתכם הן עם המקומיים והן עם האוכל האמריקאי טיפוסי.

רגע לפני שיוצאים לדרך

מכיוון שלרוב מדובר במרחקים גדולים מאד, כדאי לתכנן את הנסיעה בקפידה ולא לשכוח לעצור למנוחה מדי פעם. מומלץ מאד לקחת את הטיול "באיזי", לא לרוץ ממקום למקום ולנסות לחוות כמה שיותר את האווירה שמציע כל מסלול. ישנם לא מעט מקומות לינה בדרך, מוטלים וגם מסעדות לאכול בהן וכמובן שכלת משגעת שהיא אולי גולת הכותרת של כל מסלול, ובהנחה כמובן שבוחרים לצאת אליו בסתיו, רגע לפני החורף. לא לשכוח למלא את מיכל הדלק בתחנת הדלק שביעד הראשון וגם לקחת נעליים נוחות אם תרצו לשלב גם הליכה קצרה או ארוכה יותר.