שגריר ארה"ב לערוץ 7: "פינוי יישובים אינו המסלול לשלום"

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, מתייחס לתמיכת הנשיא טראמפ בהקמת מדינה פלסטינית ורומז בערוץ 7 כי ההנהגה בישראל לא השמיעה התנגדות לפתרון ''שתי המדינות''.

בראיון מיוחד בסוכתו של השגריר מסביר פרידמן כי דונלד טראמפ נחוש להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים אך פרטי ההסכם פחות מעניינים את הנשיא בשלב הזה.

"הוא רוצה הסכם, פחות מטריד אותו המבנה מאשר ההסכם עצמו. הוא דיבר על זה כמה פעמים אתמול וזה עקבי ביחס למה שאמר במשך כל הדרך - וזה שהוא יתמוך במה שהצדדים יסכימו'', אומר פרידמן.

כאמור, השגריר רומז כי ההנהגה בישראל לא השמיעה התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלסטינית. "בפועל הוא (טראמפ - י''ק) ראה רק מעט תמיכה בשני הצדדים בפתרון של מדינה אחת אז אני חושב שהתובנות שלו מוצדקות. אבל העיקר זה ההסכם עצמו, לא התבנית אלא מה הוא יהיה''.

פרידמן נשאל האם לחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון יש מה לדאוג מעקירת יישובים כחלק מאותו ההסכם, והשיב ''אני לא רוצה להיכנס לפרטי הצעה לתכנית מדינית, אני חושב שאנחנו עוד חודשים משם כפי שציין הנשיא, אבל הייתי ברור בעניין בעבר.

''אישית אני לא מאמין שהגיוני שהסכם יכלול פינוי בכפייה. זה נכון גם לערבים וגם ליהודים. אני חושב שפינוי בכפייה אינו המסלול לשלום'', קובע שגריר ארה"ב בישראל.

הראיון המלא עם השגריר פרידמן יפורסם הערב (חמישי) בשעה 20:00 באתר ערוץ 7