מפגינים ניאו נאצים בגרמניה
מפגינים ניאו נאצים בגרמניהצילום: פלאש 90

הארגונים הניאו נאצים מנסים לזכות באהדת הקהל בגרמניה, לאור התמיכה הגוברת במפלגות הימים הקיצוני במדינה.

קבוצה של חברי ותומכי המפלגה הנציונל-סוציאליסטית מקיימים בימים האחרונים את פסטיבל המוזיקה והבידור "אייכספלד" בעיר ליינפלד בגרמניה, שמיועד לדבריהם "לכל המשפחה".

מאות הורים וילדים הגיעו אל הפארק המקומי שהציע משחקים ותחרויות שאורגנו כולם על ידי חברי המפלגה הניאו נאצית, בניסיון לזכות בתמיכה נוספת. בין מתקני המשחקים נראו גם שלטים שהצביעו על המטרה האמיתית של "פסטיבל המוזיקה והבידור לכל המשפחה" כאשר חלקם נשאו כתובות כגון "לעצור את שטף המהגרים" ו"בוגדים מבקשי מקלט אינם מוזמנים".

בנוסף, חולקו במקום חולצות לבנות ועליהן הכיתוב "הכוח הלבן". פסטיבל המוזיקה מתקיים במקביל לכנס של המפלגה הנציונל סוציאליסטית בעיר שנערך בשבוע האחרון.

האירוע גרר ביקורת קשה במדינה. "הם מפיצים מסרים אידאולוגיים באמצעות מוזיקה ונאומים. המוזיקה והאירועים כאן מעודדים בעקיפין שנאה ובוז לאנשים מסויימים" אמרה קתרינה קוניג-פרויס, חברת מפלגת השמאל בפרלמנט של מדינת תורינגיה, בשטחה נמצאת ליינפלד. תושבת אחרת בשם מרגיט, בת 68, הודתה כי היא "מפחדת להגיע לאזור הזה".

למרות שהפסטיבל אורגן על ידי חברי המפלגה הנציונל סוציאליסטית התומכים באידאולוגיה הנאצית, לא ניסתה משטרת גרמניה למנוע את קיום האירוע, אך הקימה מחסומים סביב לפארק ובדקה בצורה קפדנית את מי שביקש לקחת חלק בו.