אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדיןצילום: באדיבות המשפחות

ועידת המדינות התורמות לפלסטינים שהתכנסה בניו יורק, גיבשה בהסכמה אמריקנית, אירופית וישראלית, חבילת סיוע לרצועת עזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הכסף יועבר לשיפור תשתיות חשמל ומים.

השר צחי הנגבי, העומד בראש המשלחת המייצגת את ישראל בוועידה ציין כי מצד אחד "ישראל והקהילה הבינלאומית מאוחדים ברצון ליזום סיוע חרום למניעת משבר הומניטרי", אך הוסיף מנגד כי "כל צעד שיקום משמעותי יותר יותנה בהחזרת השבויים שבידי חמאס".

המשלחת הישראלית הביעה במהלך הדיונים את מחויבותה לפעילות הפורום המקדם את הפעילות הכלכלית של הפלסטינים בתחומי הרשות ובעזה. הנציגים הישראלים הציגו בפני המדינות שורה של פרוייקטים הדורשים מימון בינלאומי ויכולים לשפר משמעותית את המצב בעזה.

גורמים במשלחת ציינו בפני המדינות שהשתתפו בועידה כי ישראל היא הגורם המאפשר ותומך בפעילות הסיוע וזאת חרף התוקפנות הבלתי פוסקת של חמאס נגד ישראל ברצועת עזה.

במשרד החוץ אומרים כי "ישראל תוסיף לקיים את השיח בנוגע למכלול הסוגיות הפיננסיות הנידונות מול הרשות הפלסטינית מתוך רצון כנה לייצב את הכלכלה של הרשות ואת המערכת הבנקאית שלה".

בשולי הכנס התקיימו מפגשים בין כמה מנציגי המדינות התורמות לבין הוריו של הדר גולדין הי"ד שהעלו דרישה כי צעדים הומניטריים כלפי האזרחים בעזה, יותנו בשחרור גופות החללים והשבתן לישראל.