מרתון התנ"ך, סוכות תשע"טתקשורת בנימין

מרתון התנ"ך הבינלאומי התקיים הבוקר (שישי) במועצה האזורית מטה בנימין, בהשתתפות כ-4,000 רצים ורצות מ-15 מדינות ברחבי העולם.

מרתון התנ"ך הינו אחד מחמשת המרתונים היחידים בארץ והוא המרגש מבין כולם. המרתון מתחיל באזור ראש העין ומסתיים בשילה הקדומה, במסלול ההיסטורי בו התקיים המרתון הראשון בימי תקופת השופטים.

הזוכה במקום הראשון במרתון המלא באורך 42 ק"מ לאחר ריצה של שלוש שעות ו-18 דקות הוא יפתח פשחור, בן 24 תושב קיבוץ מרב, סטודנט לחינוך גופני. זהו המירוץ הרביעי שלו לאחר שבשנה שעברה הגיע למקום שני בתוצאה של שלוש שעות ו-23 דקות. יפתח אמר "לאחר 5 שנים של אימונים הצלחתי. צריך לאהוב את מה שעושים ולהציב מטרה. זה נהיה יותר קשה משנה לשנה אבל מה שעוזר זו ההתמדה. גם אם לא ישנת בלילה קמים להתאמן".

במקצה הנשים הגיעה למקום הראשון אלונה דייטלובה, עיתונאית ואצנית מהעיר סנט פטרסבורג ברוסיה, בת 37 ואם לילד, הלוקחת חלק בקבוצת ריצה בשם Time 4 run.

"מרתון התנ"ך הפך בשנים האחרונות לאחד מאירועי הריצה החשובים בישראל. תוואי המסלול מראש העין לשילה הקדומה מעניק למשתתפים חוויה תנ"כית מושלמת באזור מטה בנימין המרהיב", אומר עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל. "אין לי ספק שמרתון התנ"ך ימשיך להיות יעד מועדף בלוח השנה של הרצים בארץ ובחו"ל".

משה רונצקי, מנהל מחלקת התיירות של המועצה האזורית מטה בנימין, ציין "אנו שמחים לארח את אלפי הרצים שהגיעו מרחבי הארץ ומלמעלה מעשר מדינות בעולם, למרתון ערכי ואתגרי שמחבר בין ספורט עכשווי להיסטוריה שלנו בתנ"ך, ובין השפלה להתיישבות בהר".