מטיילים מארה"ב ביקב כביר
מטיילים מארה"ב ביקב כבירצילום: איתמר וויס

במהלך חג הסוכות פקדו למעלה מ-50 אלף מטיילים את אתרי הטבע והתיירות בשומרון.

האתרים הפופולריים ביותר היה המרפסת של המדינה עם כ-5,000 מבקרים בשלושת ימי חול המועד ונחל קנה עם מספר דומה של מבקרים.

לא רק מטיילים מהארץ פקדו את כלל אתרי התיירות אלא גם תיירים מכל העולם. בין השאר הגיעו מטיילים מגרמניה, הולנד, ארה"ב ואף מדרום קוריאה. האתרים הפופולריים בקרב התיירים היו שמורת הטבע הר כביר שהונגשה לקראת החג בעלות של מליון שקלים והגן הלאומי הר גריזים.

מטיילים שהגיעו מדרום קוריאה וביקרו ביקב טורא ובאתרים נוספים בשומרון הסבירו כיצד הגיעו למקום. "קראנו על האיזור על היקבים שלו בעיתון בקוריאה וכמובן על הנבואה בתנ"ך והחלטנו שאנחנו חייבים להגיע, לראות את המקום המיוחד הזה בעצמנו".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, סיכם ואמר: "אט אט בנחישות אנחנו מתקרבים ליעד: הפיכת השומרון למעצמת תיירות לא רק ישראלית אלא בינלאומית. עתיד התיירות הישראלית נמצא בשומרון, מקום בו אתרי תיירות עוצרי נשימה שאין להם אח ורע בארץ, ומקומות חדשים יחסית למטייל הישראלי".

"אנחנו נמשיך לפעול בכדי להביא לכאן עוד ועוד תיירים עד אשר נחל התיירים המגיע יהפוך לנהר שוצף, דבר שיביא כלכלה חזקה לאיזור וגם יהפוך למנוף הסברה חשוב ועיקרי לשומרון", הוסיף דגן.

המועצה האזורית שומרון פועלת מזה 3 שנים לחיזוק ענף התיירות בשומרון, בין השאר באמצעות שדרוג אתרי התיירות הקיימים וקיום אירועי תיירות במהלך הימים בהם התיירות בארץ בשיאה.