איזנקוט ואלשיך
איזנקוט ואלשיךצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התיירות יריב לוין שנתבקש על ידי ראש הממשלה להציע שני נציגי ציבור לכהונה בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (״ועדת גולדברג״), עדכן את מזכיר הממשלה בדבר המינויים המוצעים על ידו - פרופ׳ טליה איינהורן ומשה טרי.

מינוי השניים יאפשר לוועדת גולדברג להתכנס ולדון בשמות המועמדים להחלפת המפכ''ל רנ''צ רוני אלשיך והרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט.

איינהורן וטרי מונו במקומו של יעקב נגל ואיריס שטרק שאולצו לפרוש בשל קרבתם לכאורה לראש הממשלה נתניהו.

איינהורן, פרופסור מן המניין במחלקה לכלכלה ולמינהל עסקים באוניברסיטת אריאל, חוקרת בכירה אורחת בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב וחברה מלאה באקדמיה הבינלאומית למשפט השוואתי.

טרי, בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני בכלכלה ובמינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. כיהן בשורה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי ובמשק ובהם יו״ר הרשות לניירות ערך ומנכ״ל רשות הדואר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מותח ביקורת על החלטת ראש הממשלה נתניהו למנות שני חברים חדשים לוועדה למינוי בכירים. ''טעות! חבל שראש הממשלה מקבל שוב את כללי המשחק ההזויים והלא דמוקרטיים שמכתיבים המשפטנים, שמעבירים למעשה את סמכות המינויים מהדרג הנבחר לוועדת פקידים לא נבחרת", צייץ סמוטריץ'.

''נכון יותר היה להעביר חקיקת בזק שתבטל את הוועדה ותחזיר את המצב לקדמותו - הממשלה ממנה. מי שנושא באחריות הוא גם בעל הסמכות", הוסיף חבר הכנסת מהבית היהודי.