הרב שטרן סופד לרב ולד זצ"ל

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, סיפר היום (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7 על תלמידו וחברו, הרב יוסי ולד זצ"ל, שהלך לעולמו במהלך חג שמחת תורה.

"קיבלנו אמש את הבשורה המרה והקשה על פטירתו של הרב יוסי ולד זצ"ל שהיה מעמודי התווך של מכון הלכה ברורה בישיבת מרכז הרב. האבדה היא של המשפחה, אבדה של מכון הלכה ברורה ואבדה לכלל עם ישראל", ציין הרב שטרן.

לדבריו, "הרב ולד היה תלמיד חכם ומתמיד בתורה וכולו במסגרת תורה. בעל ידע רב ומקיף בתורה, יודע לעיין בספרים המקובלים ובספרים שאינם רגילים. חצי היום השתתף במכון הלכה ברורה ובחצי היום השני הרביץ תורה לתלמידים בישיבה לצעירים. איש שיודע תורה במובן האמיתי ותלמיד חכם".

הרב שטרן הגדיר את הרב ולד, "תלמיד חכם בעל מידות. כשעיינתי היום ברשימה של הרמב"ם לגבי המידות הנחוצות לתלמידי חכם כולן היו שייכות לרב יוסי. מעולם לא שמעתי ממנו דבר רכילות. סייג לחכמה שתיקה. דן כל אדם לכף זכות ונוח לבריות ומשתתף בצער ובשמחה של כל אדם. תמיד הרגשתי חבר אמתי שעומד לצידי בכל דבר".

"אני באופן מיוחד מרגיש את האבדה הגדולה", סיפר הרב שטרן, "הרב יוסי היה אחד מעמודי התווך של מכון הלכה ברורה. ומצאתי אתו לשון משותפת. לימוד התורה יצר בינינו קשר אישי חזק. תמיד ראיתי בו דמות מופת של אדם נעים הליכות אוהב את הבריות ואת המקום, ירא שמים, שתפילתו תפילה ומעשיו מעשים טובים. יהי זכרו ברוך".