נתניהו ומרקל
נתניהו ומרקלצילום ארכיון: חיים צח, לע"מ

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל איימה לבטל את הגעתה היום (רביעי) לישראל אם יפונה הכפר הפלסטיני הלא חוקי חאן אל אחמר שבאזור מעלה אדומים.

על פי הדיווח בגלי צה''ל, לשכתה של מרקל הודיעה לישראל שאם הכפר הפלסטיני יפונה לפני הביקור, היא תבטל את ביקורה בישראל שצפוי להתחיל הערב.

אמש נשמע גיבוי אמריקני לפינוי המאחז הלא חוקי. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, הת'ר ניוארט, אמרה בתדרוך היומי לעיתונאים כי פינוי חאן אל-אחמר עומד בסטנדרטים המשפטיים ועל כן מקובל על ארה"ב.

הקנצלרית תערוך בישראל ביקור בזק בן יממה אחת, במהלכו תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך שהותה בארץ, היא תגיע גם לביקור רשמי במוזיאון 'יד ושם' בירושלים.

שעה אחרי נחיתתה תיפגש מרקל עם נתניהו כשבמרכז הדיונים בין השניים תעמוד עמדתה של הקנצלרית, הנחשבת למנהיגה הבולטת באיחוד האירופי, נגד הסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן. גרמניה גם נחשבת מתנגדת חריפה ליציאה האמריקנית מהסכם הגרעין ומעוניינת לשמר אותו.

מחר היא תקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה, בטקס חגיגי שייערך במוזיאון ישראל ואחר כך תיוועד עם הנשיא ריבלין. מיד לאחר פגישה זו, היא תקיים מפגש נוסף בארבע עיניים עם ראש הממשלה נתניהו ואז יערכו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

הביקור גורם לכאב ראש לא פשוט למשטרה בירושלים, שתיערך בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את הביקור ובעיקר לפעול למניעת פגיעה בציבור, בשל חסימת צירי תנועה המתבקשת מביקור ממלכתי בסדר גודל כזה.

במשטרה מבהירים כי צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים בבירה וייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לירושלים לפרקי זמן קצרים.