עו"ד
עו"דצילום: pixabay

אם חס וחלילה נפגעתם בתאונה, ממחלה או בגלל התרשלות רפואית ואתם רוצים לתבוע גוף כלשהו (את המעסיק, את המוסד לביטוח לאומי, את הצוות הרפואי וכדומה), אזי הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לחפש עורך דין טוב שמתמחה בתחום הנזיקין בכלל ובנזקי גוף בפרט.

בהנחה שזו הפעם הראשונה שאתם נזקקים לשירותיו של עורך דין נזיקין, אתם עומדים לגלות שיש מבחר רחב מאוד של עורכי דין המציעים לכם את שירותיהם. כיצד תוכלו לבחור מביניהם עורך דין שאפשר לסמוך עליו ושילווה אתכם לאורך הדרך בתהליך הלא פשוט של התביעה המשפטית?

בדיקות כלליות

כבכל סיטואציה של בחירת עורך דין, בדקו האם הוא מייצג לקוחות דומים אליכם – כלומר, את הצד הנפגע שתובע פיצויים – או גם לקוחות מן הצד השני, למשל חברות ביטוח המתגוננות מפני תביעות דומות לשלכם. הסיבה היא שעורכי דין שנוהגים לייצג את שני הצדדים עלולים להיקלע למצבים של קונפליקט וניגוד עניינים, ולכן מוטב לבחור בעורך דין שמייצג רק את הצד שלכם.

בנוסף כדאי לבדוק את הוותק המקצועי של עורך דין ושל המשרד בו הוא עובד, משום שלניסיון בתחום יש חשיבות רבה. ככל שעורך הדין ומשרדו מנוסים יותר, כן ייטב. כמו כן כדאי לחפש המלצות על עורך הדין (לא השמצות, שכמותן יש בשפע ורבות מהן חסרות אחיזה במציאות), ורצוי שההמלצות יגיעו מחברים, בני משפחה או מכרים שאפשר לסמוך עליהם.

חשוב להתמקד בתחום נזיקין ונזקי גוף

תחום הנזיקין במשפט הישראלי הוא תחום רחב מאוד, ובתוכו שלל תחומים שנחשבים גם הם כדיני נזיקין ועם זאת אין בהם הרבה תועלת במקרים של נזקי גוף. במילים אחרות, אם עורך הדין המיועד מנוסה מאוד בתחום הנזיקין אבל לא בפלח הצר של נזקי גוף, אזי סביר להניח שהוא יעשה עבודה פחות טובה מעורך דין שמתמחה אך ורק בנזקי גוף.

כמובן שיש גם מקום לאינטואיציה ולכימיה בין הלקוח לבין עורך הדין שלו. אם יש לכם תחושה פנימית שאפשר לסמוך על האדם שמולכם ואתם מתרשמים ממנו לטובה, בדרך כלל מוטב להקשיב לאינטואיציה ולבחור בו.