שוק ההון
שוק ההוןצילום: ISTOCK

ועדת האיתור לבחירת הממונה על רשות שוק ההון בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד סיימה את עבודתה והחליטה להמליץ בפני שר האוצר, משה כחלון, על שני מועמדים.

הוועדה ראיינה 11 מועמדים במהלך ארבעה מפגשים ובחרה פה אחד בשני המועמדים שנמצאו על ידה המתאימים ביותר לכהן בתפקיד הממונה על רשות שוק ההון: משה ברקת, ששימש בעבר, בין היתר, יו"ר חברת הביטוח הפניקס ובני שיזף, המשמש משנה למנכ"ל בקבוצת הפניקס. לשניים ניסיון רב בתפקידים ניהוליים בכירים.

המועמדים ירואיינו על ידי שר האוצר, משה כחלון, שיבחר מבין שניהם את הממונה על רשות שוק ההון הבא ויביא את מינויו לאישור הממשלה.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר "בפני הוועדה הופיעו 11 מועמדים ראויים וטובים שהרשימו כל אחד בכישוריו ובניסיונו הוא את הוועדה. עם זאת, שני המועמדים שנבחרו בלטו בין כלל המועמדים ועל כן הוחלט להמליץ עליהם בפני השר. מדובר בתפקיד משמעותי למשק ולכלכלה בישראל ואין לי ספק שמי שייבחר ימלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר.

''עם זאת, צר לי על העליהום התקשורתי שפגע בעבודת הוועדה ואולי אף מנע ממועמדים פוטנציאליים נוספים להגיש את מועמדותם. כולי תקווה שבפעם הבאה תנהג התקשורת ביתר זהירות כלפי ההליך ותשמור על כבודם של המועמדים", הוסיף באב"ד.

בוועדת האיתור היו חברים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מאיר לוין, הפרופ' גבריאלה שלו, יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, הפרופ' שמואל האוזר ומנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה אילן רם.