גלעד ארדן
גלעד ארדןPhoto by Roy Alima/Flash90

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, חתם על צו לסגירת אירוע של הרשות הפלסטינית שהיה אמור להתקיים היום (רביעי) בבית הספר דאר א-טיפל בשכונת ואדי ג'וז בירושלים.

בנוסף, הורה השר למשטרת ישראל לא לאפשר את קיומו של האירוע בירושלים או בכל מקום אחר בישראל.

האירוע, היה אמור להתקיים בחסות הרשות הפלסטינית, לזכרו של חוסני אל שהאב, תושב ירדן ממקימי רשת בתי ספר ירדנים בירושלים, ומי שלאחר מלחמת ששת הימים פעל להעברת בתי הספר לניהול הווקף הירדני.

הצו מורה שלא לקיים את הפעילות במזרח ירושלים, בהתאם לחוק האוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

בשנים האחרונות, הוצאו על ידי השר לביטחון הפנים מספר צווים כנגד קיום אירועים או הפעלת נציגויות מטעם הרשות הפלסטינית בשטחיה הריבוניים של מדינת ישראל. בין היתר, האריך השר את הצו המורה על סגירתו של בניין האוריינט האוס, ששימש בעבר את מוסדות הרשות, ומנע קיומם של אירועים נוספים.

השר ארדן הסביר את הצעד בו נקט. "הרשות הפלסטינית שדרגה את מאמציה בשנה האחרונה לכרסם בריבונותנו בירושלים ופועלת בדרכים שונות כדי לקבוע עובדות בשטח. אמשיך לפעול בתקיפות כדי למנוע את הפרת הריבונות הישראלית במזרח ירושלים על ידי הרשות הפלסטינית".