נתניהו ומרקל מסיירים בתערוכת חדשנותאבי דודי-צלם משרד החוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סיירו בתערוכת חדשנות במסגרתה הוצגו מיצגים של חברות ישראליות וגרמניות.

נתניהו והקנצלרית מרקל שמעו על הפיתוחים השונים מפי נציגי החברות. כמו כן, נפגשו ראש הממשלה ומרקל עם אנשי עסקים ישראלים וגרמנים במסגרת 'שולחן עגול'.

הצדדים דנו בפוטנציאל שיתוף הפעולה בין ישראל לגרמניה בתחום החדשנות, זאת באמצעות יצירת פלטפורמות משותפות לפיתוח טכנולוגיות בתחום המים, אנרגיה ירוקה, חקלאות ועוד.

במפגש השתתפו גם שר הכלכלה הישראלי אלי כהן, שר הכלכלה הגרמני פיטר אלטמאייר (Peter Altmaier), אנשי עסקים ישראליים וגרמניים מהתחומים חקלאות, תקשורת, סייבר, טכנולוגיית רכב, מכשור רפואי, רוקחות ועוד.

נתניהו אמר בפתח הפגישה, "זאת הזדמנות מצוינת לקיים פגישה בין יזמים ישראלים לגרמנים. בפגישה האחרונה שקיימתי עם הקנצלרית מרקל, החלטנו לארח את השולחן העגול הזה כדי שהמשלחת הזו תיפגש עם עמיתיה הישראלים. רק מהדוגמאות הבודדות שראינו כאן, ישנן הזדמנויות יוצאות מן הכלל".

"גרמניה היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם. יש לה מדע מצוין, חדשנות מצוינת, תעשייה מצוינות וניסיון עשיר", ציין נתניהו והוסיף, "לישראל יש כלכלה חדשנית שמובילה בעולם היום. החדשנות היא נקודת המפגש בו נוצרים הקידמה והערך של העתיד. העתיד שייך לאלה שמחדשים. חברות וכלכלות שלא מחדשות משתרכות מאחור ביכולתן לספק את הערך ואת ההצדקה למחירים שהן מבקשות לגבות מהשווקים שלהן".

"השוק היום הוא גלובלי, והיכולת לחדש היא שמעניקה לנו יתרון תחרותי עולמי. כל אחד מאיתנו עושה את זה בצורה טובה למדי בכוחות עצמו, אבל נוכל להצליח הרבה יותר ביחד", הדגיש נתניהו.

"האפשרויות הן אינסופיות. אני לא חושב שאפשר בכלל להתחיל לאמוד אותן. התפעלתי מהעובדה שיש לנו, לדוגמה, טייס חיל אוויר שהמשיך לאחר מכן לתחום החקלאות, והעמיתים הגרמנים באים עם חידושים משלהם. האנשים האלה באים עם יצירתיות יוצאת דופן וממקומות בלתי צפויים. זה מה שיכול לקרות במפגש בין שתי הכלכלות שלנו, הגברים והנשים שלנו, שיש להם את יכולת הדמיון והמשמעת העצמית הנדרשת כדי לתרגם את זה לתוצרים פרקטיים שמצילים חיים, משפרים את הבריאות, משפרים את החקלאות, משפרים את תחום הבידור, משפרים כל דבר", ציין ראש הממשלה.

"אני חושב שזה מאוד מרגש. התרשמתי מאוד, ואני בטוח שגם את, אנגלה. זה העתיד, הוא ממש כאן. לכן אני שמח מאוד לקבל את פניכם בברכה אל העתיד, שהוא, בעיניי, האפשרויות הגדולות הגלומות בשיתוף הפעולה בין גרמניה לישראל. הוא מסמן כיוון חדש במערכת היחסים והידידות המופלאה בין מדינותינו. יש לנו דברים שמדינות אחרות היו רוצות שיהיה להן. אנחנו יכולים לשרת את המין האנושי ואנחנו יכולים לעשות את זה טוב יותר ביחד", חתם נתניהו את דבריו.