טקס החילופים
טקס החילופיםצילום: דו"צ

טקס חילופי מפקדים נערך אתמול (רביעי) במנהלת חרדים בצה"ל באגף כוח האדם. הטקס התקיים בבסיס 'מחנה רבין' בראשות ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תת-אלוף ערן שני.

מנהלת החרדים בצה"ל הינו הגוף המתכלל את נושא גיוס האוכלוסייה החרדית לשורות צה"ל, אחראי להסדרת מדיניות שילוב החרדים ומנהל את פרויקטי ההכשרות ופרויקט שנת המשימה למסלולי גיוס החרדים.

ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תא״ל ערן שני, אמר בטקס, "גיוס ושילוב החרדים בשורות צה"ל הינו נושא חשוב העומד על הפרק בכל עת ועת. אני רוצה להודות לרב סרן אמיר וקנין, בשם כל החטיבה וצה"ל כולו על מסירותו ושליחותו בתפקידו, על פעילותו הרבה בתחום הגיוס והשילוב".

ראש המנהלת הנכנס, סגן אלוף תלם חזן, אמר, "במשך שירותי הצבאי שירתתי כמג"ד 'נצ"ח יהודה', בתפקיד זה נחשפתי אל תוכן העולם החרדי ושירותם בצה"ל בפרט. עבורי זו סגירת מעגל לשרת בתפקיד ראש מנהלת חרדים בצה"ל. אני תמיד אומר, ישנם אנשים העושים היסטוריה וישנם אנשים הכותבים היסטוריה. אני טוען שאנו האנשים העושים היסטוריה. צפויה לנו עבודה מרובה וקשה ועל כך אני מאחל לנו הצלחה בדרך החדשה".

ממלא מקום ראש המנהלת היוצא, רב סרן אמיר וקנין, ציין "במהלך שירותי, שירתתי במשך שמונה שנים מאתגרות במסגרת שילוב החרדים בצה"ל. אני רוצה בהזדמנות זו להגיד לכל אנשי החטיבה, אתם בתפקיד חשוב, אתם הכותבים את הדף הבא בהיסטוריה של מדינת ישראל, הכותרת של הדף היא שילוב האוכלוסייה החרדית בצה"ל. מהיכרותי עם סגן אלוף תלם חזן, אני יכול להגיד שעוד הדרך ממשיכה ואנו מאמינים בצדקת הדרך".