כנסיית הקבר
כנסיית הקברפלאש 90

מועצת העיר ירושלים תאשר הערב (חמישי) העברת 400 אלף שקלים לשיפוץ מתחם "קפלת המלאך" שבכנסיית הקבר בעיר העתיקה.

שיפוץ הכנסייה ממומן על ידי משרד הפנים לאור הכרזת מהנדס עיריית ירושלים על מפגע בטיחותי ב''קפלת המלאך'', והחלטתו לבצע עבודות בטיחות לתיקון תקרת המבנה ולהסרת הסכנות.

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ', חבר סיעת מאוחדים, תוקף את משרד הפנים ואת השר העומד בראשו אריה דרעי.

''משרד הפנים בראשותו של השר אריה דרעי, שר חרדי מטעם מפלגת ש"ס, מציג אבסורד שלא נשמע כדוגמתו. בעוד בשכונת הר חומה ושכונות חדשות נוספות בירושלים, אלפי מתפללים נאלצו לציין את ראש השנה יום כיפור וסוכות ללא מקום תפילה מסודר, משוועים לבתי כנסת ונתקלים באטימות ממסדית, משרד הפנים באמצעות העירייה מתקצב מאות אלפי ש"ח לשיפוץ כנסיות", אומר קלמנוביץ'.

לדבריו, "מצער לגלות שמשרד הפנים משלים עם מצב שבו יהודים מתפללים באוהלים, בפחונים וקראוונים בגלל חוסר תקציב, ובאותו זמן מממן שיפוץ כנסיות".

''כואב לראות כיצד ערכים בסיסיים של היהדות נרמסים ברגל גסה במדינת ישראל. לא חזרנו לארץ ישראל אחרי 2000 שנות גלות כדי לממן בתי עבודה זרה, שעל פי ההלכה כאשר רואים אותם בנויים מברכים את הקב"ה שמגלה מידת רחמים כלפי עוברי רצונו, וכאשר רואים אותם בחורבנם מברכים על כך שהם כבר לא קיימים. לא ייתכן שמשרד ממשלתי יפלה לטובה כנסיות על פני בתי כנסת, ועוד כאשר בראשו עומד שר שהיהדות אמורה להיות נר לרגליו.

''אף אחד לא ימנע מאנשי הכנסייה לשפץ את המבנה בכוחות עצמם. יש לכנסיות נכסים בעשרות מיליונים, חלקם מושכרים והעירייה אף לא גובה ארנונה כך שאין כל סיבה שהמדינה והעירייה יממנו את השיפוץ".

קלמנוביץ' הודיע כי יצביע נגד העברת התקציב וקורא לשאר חברי מועצת העיר להצטרף אליו. "היום אצביע נגד היוזמה להעברת הכסף לשיפוץ הכנסייה ואעשה ככל יכולתי להפיל את התכנית. אחד מהמתמודדים לראשות העיר כבר אמר לצערי שהוא בעד לתקצב, על אף שהוא חובש כיפה. אני קורא לחבריי במועצת העיר אשר היהדות יקרה לליבם להצטרף אלי ואל חברי לסיעת מאוחדים אריה קינג, ולהתנגד להעברת התקציב לכנסייה".