אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

שר הביטחון אביגדור ליברמן מאיים הבוקר (שישי) על ראשי החמאס שלא להסלים את המצב ברצועת עזה.

''עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: 'קחו את זה בחשבון'. תודה לחיילי צה"ל. שבת שלום", צייץ ליברמן בטוויטר.

בפיקוד הדרום נערכים להפגנות אלימות שצפויות היום ברצועת עזה, ולאור נתוני המודיעין נפרסו כוחות צה''ל הן בשטח, הן במערכות כיפת ברזל והן בעתודות סמוכות לרצועה.

"אין לנו התרעות לפיגועים וגם אין כל קשר לראיון עם סינואר, אנחנו פועלים לפי צרכי הביטחון", אומרים בצבא. "תגבור הכוחות הבוקר בצבא בפיקוד הדרום הוא צורך שנובע מתוך לקחי הימים האחרונים שבהם השתתפו למעלה מ-20000 פורעים בהפגנות האלימות".

הגורמים מסבירים שלאור העובדה שהאירועים היו אלימים וכללו גם השלכת 100 מטענים ורימונים, בצבא לא לקחו סיכון והחליטו לעבות את הכוחות בשטח כפי שהיה גם בשבוע שעבר.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, קורא למערכת הביטחון להפסיק להכיל את טרור החמאס. ''איננו חפצי מלחמה, אך הגיע זמן תגובה. אחרי למעלה מחצי שנה שצה"ל מכיל מסיבות שונות את פעילות הטרור, הכלה שגררה הסלמה המסכנת את חיי חיילינו, סודקת את מחוייבותנו להגן על גבולנו בדרום ופוגעת בביטחון תושבי הדרום וישראל, הגיע זמן תגובה, הרתעה והשבת הביטחון לעוטף עזה''.