בית החולים איכילוב, תל אביב
בית החולים איכילוב, תל אביבפלאש 90

בבית החולים איכילוב בתל אביב נפתח מרכז מיוחד לטיפול בטרנסג'נדרים. זאת, לפי בית החולים, "בעקבות הביקוש הגדול" בתחום זה.

במסגרת טקס הפתיחה שהתקיים השבוע נערך יום עיון מיועד לאנשי מקצוע מתחום הבריאות לגבי הטיפול בטרנסג'נדרים.

על פי פרסומי בית החולים, בשנים האחרונות חל זינוק במספר המטופלים הטרנסג'נדרים באיכילוב, ובסך הכל טופלו בו כ-800 טרנסג'נדרים עד סוף 2017 (לא ברור מאיזה תאריך החלה הספירה – ג"ר).

עוד נמסר כי קיימת "עלייה של עשרות אחוזים מדי שנה" בשנים האחרונות במספר המטופלים הפונים בהקשר זה למכון האנדוקריני בבית החולים באיכילוב.

לכן פתח בית החולים מרכז ייחודי אשר יעניק את כלל השירותים הרפואיים והפסיכו-סוציאליים לאוכלוסיית הטרנסג'נדרים במקום אחד.

את המרכז מנהלת ד"ר יונה גרינמן, סגנית מנהל המכון האנדוקריני. "בישראל, כמו במרבית ארצות העולם, טרנסג'נדרים הם אוכלוסייה מוחלשת ומודרת חברתית וכלכלית", הסבירה ד"ר גרינמן ברבעון של בית החולים, "במרכז העניינים".

"טרנסג'נדרים לעתים נמנעים מפנייה לקבלת טיפול רפואי, ונזקים בריאותיים עלולים להיגרם כתוצאה מזה. התהליך להתאמה מגדרית הינו ייחודי לכל אדם, והטיפול הרפואי צריך להיות מותאם אישית לפי הצרכים הרפואיים השונים... חלק מהמטופלים מביאים איתם מטען פסיכולוגי עקב טראומות שחוו בשל היותם טרנסג'נדרים. במקרים לא מעטים יש צורך בתמיכה ובליווי פסיכו-סוציאליים".

עוד נכתב כי המרפאה ביחידה לאנדוקרינולוגיה ילדים בבית החולים "דנה-דואק" היא הראשונה, ועד לאחרונה הייתה גם היחידה בארץ, שמספקת "שירות וטיפול בילדים ונוער טרנסג'נדר".