לפני שבוע טוב
לפני שבוע טובצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

סיוע חוץ

אם עד לא מכבר היו ממשלות זרות מקפידות להסתיר את התערבותן בענייניה הפנימיים של ישראל, מסתבר שהימים השתנו והיום הכול גלוי. לאור יום יכול סגן הקנצלרית ושר האוצר הגרמני, אולף שולץ, להביע באוזני אבי גבאי, יו"ר 'המחנה הציוני', את עמדתו נגד מהלכי חקיקה פנימיים בישראל.

אז אמנם מדובר בשק האגרוף הפוליטי של ישראל, חוק הלאום, זה שכל מי שרוצה רבע כותרת דואג להיכנס בו חזיתית ומיד הופך לאביר הדמוקרטיה ונסיך השוויון, ועם זאת זה עדיין עניינה הפנימי של ישראל. חוק הלאום ממש לא אמור להעסיק את אותו שולץ שמצא לנכון להביע "את דאגתו מצעדי הממשלה לקידום חוקים שמזכירים לדבריו חוקים שעברו בסין וברוסיה", כלשון הודעתו של גבאי שמקפיד ליידע את כולנו שבשיחתו עם שולץ הוא "הביע את המחויבות שלו לערכים הדמוקרטיים ולמאבק בחוקים אלה".

שוב השמאל מתבלבל, וכשהוא נכשל בקלפיות הוא משווע לקבלת סיוע מהעולם או מבית המשפט בתקווה שמשם או משם תבוא תשועתו.

זבוב על קיר הישיבה המכרעת

אירוע לכבוד הכוריאוגרפית נעמי פולני שאמור היה להתקיים בקרית טבעון בוטל בשל מחאת תושבים שגילו שמנחה האירוע הוא לא אחר מאשר השחקן שהורשע ונכלא חנן גולדבלט.

אז נכון, האיש ביצע את מה שמכונה "תשלום חובו לחברה" (ספרו את זה לשחקניות שהותקפו על ידו בשם ההבטחה לעתיד בימתי מזהיר), ונכון שאין לי כל רצון לפגוע בפרנסתו של איש, ובכל זאת, רבותיי מארגני האירוע, מה בדיוק חשבתם לעצמכם? שאף אחד לא ישים לב? שככה סתם יהיה אירוע ענק, האיש ינחה, כולם ילכו הביתה ואף אחד לא ירגיש עקצוצים של חוסר נוחות בגב? איך בדיוק התנהלה ישיבת מפיקי האירוע, מישהו שאל 'מה דעתכם, את מי כדאי לקחת להנחיה, דן כנר? יהורם גאון? אבשלום קור? חיים טופול?' ומישהו השיב לו בהארה של רגע קוסמי מופלא: 'לא, יש לי רעיון! גולדבלט, זה האיש' וכולם נכבשו ברעיון. כך זה היה? חנן אמנם היה בלהקת 'התרנגולים', שאותה ביימה בשעתו הגברת פולני, אבל אין תרנגול אחר שאפשר לגייס לתפקיד?

(ולעובדה שפולני עצמה דווקא צידדה בגולדבלט אין קשר לשאלת שיקול הדעת של מפיקי האירוע)

שוב יונית נסערת

בנה של הפרופ' טליה איינהורן, ישראל, הודיע השבוע באקט נדיר באבירותו לשר הביטחון על כוונתו להתפטר מתפקידו כיועץ השר על מנת לאפשר את מינויה של אמו לוועדה למינוי בכירים.

הצעד שבו נקט איינהורן הצעיר אמור היה להתקבל בהערכה כוללת. מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו שמחליט להתפטר מבלי שאיש ביקש ממנו את זה על מנת שאמו או אביו יוכלו להתמנות לתפקיד כלשהו? הרי הנוהל המקובל במחוזותינו הוא להיאחז בקרנות התפקיד כל עוד לא מגיע צוות גברתנים אימתני ומושך בכוח תחת איומי חקירה באזהרה. והנה, הבן למשפחת איינהורן מציג מופת נדיר להתנהגות ציבורית. לתומי סברתי שהתקשורת שלנו תהלל ותשבח את האיש, אבל כל זה היה לתומי.

כשנפתחה מהדורת החדשות של חברת החדשות ביום רביעי שמעתי לקול רעמי תופי פתיח המהדורה כותרת מבהילה שלכמה רגעים נטעה בי את התחושה שממש לא הבנתי מה קורה כאן. יונית לוי הרעימה בקולה ודיווחה על כך ש"שוב הסתבכות בוועדה למינוי בכירים. בנו של יועץ שר הביטחון התפטר מתפקידו". תסבוכת? שוב תסבוכת? איזו תסבוכת, יונית? על מה בדיוק מדובר? בדריכות המתנתי לשמוע את האייטם עצמו. אולי שם אמצא פרטים על התסבוכת הנוראה ששוב מוכיחה לנו איזו ממשלה מושחתת יש לנו. האייטם הגיע ולמזלי די מהר. לא הייתי עומד במתח. ואכן, גם האייטם עצמו נפתח במילים המבטיחות סקופ "עוד תסבוכת בוועדה" וכו' וכו', ובהמשך מובאים דברים של ישראל איינהורן עצמו שמבהיר שאיש לא ביקש ממנו להתפטר והוא גם משוכנע ששום תפקיד או שר לא היה משנה את עמדותיה המקצועיות של אמו, ובכל זאת הוא בחר מרצונו להתפטר כדי למנוע לזות לשון וצרות עין... ולי לא נותר אלא לשוב ליונית ולשאול: אולי בכל זאת תסבירי לנו על איזו תסבוכת מדובר? הכול מותר בשם המרדף אחרי עוד ליטרת רייטינג מצחינה ומכפישה?

מקווה הצבועים

תמוה בעיני שבעיבורה של המעצמה שכל מוסדות התרבות שלה - הקולנוע, המוסיקה, הספרות, התיאטרון, האמנות הפלסטית ועוד - מקדשים את המתירנות, פתאום נזכרים דווקא בה לתקוף מועמד לבית משפט עליון על מעשה שאולי עשה לפני 36 שנה כשהיה בתיכון.

פתאום אלילי דת החופש המיני, שחקנים, אנשי תעשיית הקולנוע, דוגמנים ופליטי ריאליטי, הדת שבמסריה הבוטים משווקת מתירנות לכל גיל בכל אופן ובכל מצב, הופכים להיות כוהני מוסר הדולים ממעמקי ההיסטוריה אירוע שספק אם קרה והופכים אותו לדגל המאבק למען מעמדן הרמוס של נשים מותקפות.

זו סתם צביעות או שהמקווה הגדול שבשעריו מתנוססת הכתובת 'שנאת טראמפ' מטהר הכול?

על כנפי הנשר

עצוב לומר אבל שורה ארוכה של פצועים ואף הרוגים לא הניעו את המערכות לדון בסכנת האופניים החשמליים ולהגיע לתובנות ולמסקנות כמו האירוע הטראגי בו היו מעורבים שחקן כדורגל מפורסם ובנו של מפיק קולנוע מפורסם.

כשהמשטרה טסה

מדוברת המשטרה ניתן היה לצפות שהכרזה חריפה ובעלת משמעויות חמורות כל כך ולפיה אלמלא סטה הצעיר שהרכיב את ארי נשר ז"ל מנתיב נסיעתו ארי היה בחיים, לא תיאמר בשידור חי אלא לכל היותר רק אחרי השלמת החקירה ולא יממות שלמות לפני שהנער המדובר זומן בכלל לחקירה. (תזכורת: עד לרגעים אלה, מוצאי שבת, הנער לא הובא לחקירה...)

(להערות ולהארות שלכם: [email protected])

לעוד כמה הערות קודמות:

הנינג'ה, סוכות ותרבות השנאה

הברק רוצה להכות פעמיים

זה הזמן לבקש סליחה, מכם

מוניקה, צביעות ועבר פלשתיני

בג"ץ חגים וימות המשיח

סוחרים, מדינאים ומכחישי שואה

עינויים, ליברמן ושיטת מצליח

אופנועים, זעם קדוש ונימוסים