נמאס להם. נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי בביקורו בארה"ב בשבוע שעבר
נמאס להם. נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי בביקורו בארה"ב בשבוע שעברצילום: רויטרס

העיתון 'ישראל היום' מדווח על דבריו של גורם ביטחוני בכיר במצרים המספר על כוונתה של מצרים לשקול מחדש את התערבותה במגעי התיווך בין חמאס לפתח'.

את הדיווח על הכוונה לשקול אם יש טעם להמשיך במגעי התיווך קיבלו משלחות הפתח' והחמאס כאשר הגיעו לקהיר על מנת לקיים עוד מפגשים בתיווך המצרי. בעקבות ההחלטה המצרית עזבו הנציגים מחמאס ומפתח' את קהיר בתוך פחות מיממה.

הגורם המצרי המצוטט בעיתון מספר כי מצרים המשיכה במגעים עד כה מחשש שהתפוצצותם תביא להתלקחות מול ישראל בעקבות קריסת המגעים בין הפלגים הפלשתיניים. לדבריו מצרים מצויה בתיאום מלא עם ישראל בסוגיה זו.

עוד מספר העיתון כי הגורם המצרי פרס את התכנית המצרים בה בשלב הראשון אמור היה חמאס לשמור על הפסקת אש מול ישראל. בשלב הבא אמורה להתקיים עסקה בה ישיב חמאס את גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל וימסור מידע אודות מצבם של אברה מנגיסטו והישאם אסייד. בשלבי ההמשך של התכנית המצרית יועברו מאות מיליוני דולרים לשיקום רצועת עזה ומעבר רפיח ייפתח באופן רציף לצד הקלות ישראליות שונות.

בהמשך אמורה הייתה לעבור לידי הפתח' השליטה על רצועת עזה באופן מדורג. המקור המצרי מצוטט ב'ישראל היום' כאומר: "בעוד חמאס היה מוכן לדון בתכנית, פרט לשלב שבו הזרוע הצבאית מתפרקת מנשקה, אבו מאזן סירב אפילו לשמוע ודרש מהנשיא א־סיסי לבטל את התוכנית לאלתר".

כאמור, בעקבות סרבנות זו שוקלים המצרים אם להמשיך בעצם קיומן של השיחות בין הפלגים.