תוקפת. רגב
תוקפת. רגבצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה תרעומת לנוכח הפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו בהתאחדות הכדורגל האירופית (אופ"א) התנו את שידורי המשחקים של נבחרת ישראל בכדורגל בתאגיד 'כאן', בכך שלא ישודרו ביישובים שביהודה ושומרון.

השרה הנחתה לבדוק את נכונות הידיעה עם ההתאחדות לכדורגל ואופ"א.

"את גבולות מדינת ישראל לא יקבעו ארגוני הספורט. הגיע הזמן שיפנימו יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. ספורט היא זכות בסיסית של כל אדם ואדם ולאופ"א כמו לכל ארגוני הספורט הבינלאומיים האחריות להבטיח שלא תהיה כל התערבות של פוליטיקה בספורט", קבעה רגב.

לדבריה, "אופ"א מבקיעה שער עצמי וזאת דווקא לאחר שפיפ"א, ארגון האם, הציב גבולות ברורים, הוציא כרטיס אדום לטרוריסט ג'יבריל רג'וב והשעה אותו רק לפני חודש וחצי מפעילות למשך שנה בעקבות נסיונות ההסתה, והקריאה שלו לאלימות ולדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל".

"באופ"א צריכים ללמוד ולאמץ את מדיניות פיפ"א - שמירה על הפוליטיקה מחוץ למגרשי הספורט ולהבטיח שספורט יהיה נחלת כולם. זו זכות ללא גבולות ואת גבולות המדינה שלנו לא יקבעו ארגוני הספורט", הוסיפה השרה רגב.

"תאגיד השידור שממומן מתקציב ציבורי צריך להילחם על מימוש זכויות השידור גם ביהודה ושומרון ולא להיכנע לדרישות הסרק של ארגון אופ"א שנותן רוח גבית למנסים לערער על הריבונות הישראלית וקוראים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל. יהודה ושומרון אינם נתונים כלל למשא ומתן. הם חלק ממדינת ישראל ומשכך, זכויות השידור חייבות לכלול גם את מאות אלפי אזרחינו המתגוררים שם - הם לא אזרחים סוג ב'", קבעה השרה רגב.