ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית

הערב תפתח בירושלים ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית שתעסוק בשאלה האם תעשיית התיירות ברחבי העולם ערוכה להתמודד עם האסון הבא?

קובי פינקלר , כ"ח בתשרי תשע"ט

ועידת התיירות
ועידת התיירות
צילום: קובי פינקלר

איך מתמודדים עם פיגועי טרור ביעדי תיירות מובילים? מה ההשלכות של אירועי טרור מבחינה תיירותית, תדמיתית וכלכלית? כיצד נכון להשתמש בתקשורת וברשתות החברתיות בעת משבר ביטחוני ולאומי? ואיך משקמים את התדמית והתיירות?

הערב( ראשון) תפתח בירושלים ITSS - ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית הראשונה מסוגה תעסוק בניהול תיירות רציף בעידן של אירועי טרור ומשברים לאומיים שונים.

הועידה תפגיש בין נציגי ממשל, ארגונים, רשויות וחברות מקומיות ובינלאומיות ותקנה ארגז כלים חיוני להתמודדות מול פגיעה אפשרית בתיירות הנכנסת לערים שונות ברחבי העולם.

נושא הועידה בא כחלק מההבנה שבשנים האחרונות בעיית הטרור הפכה גלובלית והגיעה לערים רבות בעולם. כך למשל נתוני התיירות באירופה באוגוסט 2016 מצביעים על ירידה דרסטית, כשהגבוהים בנתונים מציגים ירידה של 18% בתיירות בבריסל, לאחר שלושת פיגועי התאבדות שהתרחשו בעיר במהלך חודש מרץ של אותה השנה וירידה של כ-14% במספר התיירים בפריז, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שהייתה בעיר בנובמבר 2015. אתגרים ביטחוניים אלו דורשים פתרונות גלובליים שנשענים על שילוב ידיים ועל נכונות של כולם לחלוק את הידע, הניסיון, הטכנולוגיות והלקחים.

ועידת התיירות בעידן טרור
צילום:יחצ

הועידה הינה יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ולשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, והיא תפגיש בין מקבלי ההחלטות, המפעילים, אנשי המקצוע ונציגי החברות המובילים בעולם בתחומי תיירות. במהלך הועידה, יינתנו כלים מעשיים לניהול תיירות שוטף בעתות משברים ואירועים ביטחוניים שעשויים להשפיע על דעת הקהל והתיירות הנכנסת ליעדים פופולריים ברחבי העולם.

לאירועים ביטחוניים יש השלכות מרחיקות לכת והירידה בתיירות מורגשת חודשים לאחר הפיגועים, משפיעה על ערים שלא הושפעו ישירות מהטרור וגורמת לנזקים כלכליים משמעותיים. מתוך הבנת ההשפעות הביטחוניות על התיירות - מטרתה המרכזית של הועידה היא לשתף את הידע והכלים המעשיים להתמודדות עם טרור ומשברים אחרים לרבות השלכותיכם על התיירות הנכנסת. הועידה נוצרה, מתוך הבנה כי הסוגיות הגלובליות איתן מתמודדות תעשיות התעופה והתיירות בכל העולם, מצריכות שיתוף פעולה של גורמים שונים בתעשייה (פרטיים וממשלתיים) מכל העולם, במטרה לחבור יחדיו לטובת הנחלת אסטרטגיה ופרקטיקה נכונה ולמודת ניסיון - שתשמר את כוחה של התיירות בערי העולם ותחזק את הידע בניהול תדמית נכון - במהלך משבר ואחריו.

הכנס ירכז את מומחי השיווק, אנשי המקצוע המובילים ומנהלי התיירות הבכירים לשלושה ימי דיונים, ניתוחי מקרה ותובנות מעשיות לניהול תקשורתי של אירועי משבר בתיירות. תכנית הכנס כוללת מספר מושבים בנושאים של טרור גלובלי והשלכותיו על ניהול משברים בפועל; שיווק תיירותי באמצעות מדיה חברתית במהלך משבר ואחריו; שיקום והחייאת התדמית החיובית של יעדים תיירותיים ושיווק המתמקד בהשבת תיירים למקום בו אירע אסון; הדרכת תיירים לאחר משבר וניהול השפעות המשברים על תיירות ה-MICE וכן תערוכה מקצועית שתתקיים במקביל לוועידה ותציע לאנשי התעשייה הזדמנות ייחודית לבקר את ישראל ולהציג תוצרים ושירותים חדשניים בתחום התיירות בהיבטי בטחון, שיווק ופרסום.

הבחירה לקיים את הכנס דווקא בירושלים נובעת מהעובדה שירושלים מהווה דוגמא לעיר תיירותית, שמתמודדת לאורך השנים עם משברים הנובעים מפיגועי טרור באזור, ועל אף זאת מייצרת צמיחה תיירותית מתמשכת באמצעות יישום מיטבי של העקרונות לניהול תקשורתי של משברים. בעקבות המצב, פיתחה ירושלים כלים להתמודדות עם הפגיעה התדמיתית והחזרתם של התיירים (מפנים ומחוץ) לעיר. ההשפעה הייתה מיידית וניתן לראות כי בעשור האחרון ישנה עלייה במספר הלינות בעיר וגידול של 47% בתיירות נכנסת לעיר.