נוער
נוערצילום: pixabay

יותר ויותר בני נוער מגלים עניין בטיפולים אסתטיים אך לפני שממהרים לקבוע תור למרפאת מומחים לאסתטיקה, יש מספר דברים שחשוב לדעת מראש.

אילו טיפולים אסתטיים יכולים להתאים לבני נוער?

ניתן להבחין בין שתי קבוצות של טיפולים אסתטיים הקשורים גם ל הסרת שיער. הקבוצה הראשונה כוללת בתוכה טיפולים שנועדו לתת מענה לבעיה רפואית, כמו טיפולים בהזעת יתר או באקנה. הקבוצה השנייה כוללת טיפולים שמטרתם לשפר את המראה האסתטי כמו הצרת היקפים, המסת שומן או הלבנת שיניים.

מה חשוב שתדעו על טיפולים אסתטיים?

● יש לא מעט מרפאות אסתטיקה בארץ ולכן חשוב לברר היטב לגבי מרפאה בעלת שם עם המלצות חיוביות, המתמחה בטיפולים גם לבני נוער. אם אתם מעוניינים בטיפול ספציפי, כמו הצרת היקפים, כדאי לדעת שקיימות טכניקות שונות ולכן רצוי לברר האם המרפאה שפניתם אליה מציעה את שיטת הטיפול בה אתם מעוניינים, וכך גם לגבי שאר הטיפולים.

● טיפולי אסתטיקה אינם מצריכים הרדמה או כרוכים בתקופת התאוששות, אך עם זאת כדאי לברר מראש אילו תופעות לוואי צפויות לאחר הטיפול ומתי התקופה הטובה ביותר לעבור את הטיפול. ישנם טיפולים שכדאי לעבור דווקא בתקופת החורף ויש טיפולים שניתן לעבור כל השנה.

● חולמת על גוף מחוטב ומעוצב? טיפולי הצרת היקפים או המסת שומן יכולים לקדם אותך לעבר המטרה אך הם לא תחליף לתזונה נכונה וכושר גופני. בגיל ההתבגרות חשוב מאד לאמץ הרגלים בריאים ולהתמיד בהם. תפריט מאוזן ופעילות גופנית הם חלק בלתי נפרד מכך.

● טיפולי פיגמנטציה ושאר טיפולי אסתטיקה אינם תרופת קסם. אם דמיינת לעצמך שלאחר טיפול אחד ייעלמו כל הפצעונים מעור הפנים או אם חשבת שבתום טיפול הצרת היקפים תאהבי את המראה שלך בביקיני, צפויה לכם אכזבה. ברוב המקרים מדובר בסדרת טיפולים, כאשר הרווח בין טיפול לטיפול משתנה בהתאם למצב המטופל, התוצאה שרוצים להשיג ושיקול דעתו של הגורם המטפל.

הנקודה האחרונה שכדאי לקחת בחשבון היא שלא כל טיפול מומלץ לעבור בגיל ההתבגרות. הגוף עדיין מתפתח וישנם שינויים הורמונליים רבים היכולים לפגוע בתוצאות הטיפול. לכן, חשוב מאד למצוא מומחה לאסתטיקה שתוכלו לסמוך עליו, אתו תוכלו להתייעץ לגבי סוגי הטיפולים השונים.