טיפול
טיפולצילום: יח"צ

גם אם התרגלתן לראות נשים דתיות לבושות בשכבות ביגוד ועוטות כיסוי ראש המסתיר את השיער אל תטעו לחשוב שהן מזניחות את טיפוח הגוף והמראה. המודעות לחשיבות הטיפוח הייתה תמיד גבוהה בקרב נשים דתיות ובשנים האחרונות ניתן להבחין שיש ביקוש גבוה לטיפולי יופי מסוגים שונים, החל מניתוחים פלסטיים ועד לטיפולי קוסמטיקה.

אז מה הסוד?

כל הקשור ל נשירת שיער ולטיפולי אסתטיקה - הטעות הראשונה היא להכליל את כל הנשים הדתיות באותה קבוצה. אם בעבר נשים דתיות אופיינו בלבוש מסוים ובכיסוי ראש, הרי שכיום יש מנעד רחב של סגנונות לבוש וכיסויי ראש, כאשר ישנן גם נשים דתיות רבות שאינן הולכות עם כיסוי ראש כלל או עם חצאית. כך או כך, לטיפוח הגוף והמראה יש חשיבות רבה במגזר הדתי והוכחה לכך ניתן לראות בצמיחה של מכוני קוסמטיקה ויופי לנשים דתיות.

כיום יש ברחבי הארץ, ובעיקר בערים בהם יש ריכוז גבוה של דתיים כמו ירושלים, מכוני יופי המיועדים לנשים בלבד ושם ניתן לעבור טיפולי קוסמטיקה שונים כמו פילינג לעור הפנים, טיפולי אנטי אייג'ינג וגם מניקור, פדיקור, איפור מקצועי והסרת שיער.

לצד מכוני היופי יש גם מכוני ספא בהם מציעים עיסויים מסוגים שונים וטיפולים לנשים דתיות. המיוחד במכונים אלו הוא שיש מודעות גבוהה לשמירה על דיסקרטיות ושהמטפלים הן מהמין הנשי בלבד.

נשים דתיות החובשות פאה, יכולות לבחור היום מתוך מגוון רחב של פאות, בגוונים ובאורכים שונים. אישה יכולה לבחור בשיער קצר או ארוך, חלק או גלי ומתולתל, שחור, בלונדיני או גוון אחר, ובקיצור – כל מה שחפצה נפשה, ואפשר כמובן לקנות יותר מפאה אחת. כמו כן, יש פאניות ומספרות שם ניתן למסור את הפאה לחידוש או לחפיפה ופן.

באופן שונה מיופי השפתיים, למי שאינה חובשת פאה אלא הולכת עם מטפחות וכובעים יש גם כן היצע גדול במיוחד, הנע מסרטים דקים לכיסוי חלקי ועד לכובעים ומטפחות רחבות וצבעוניות, שניתן ללפף מסביב לראש בצורות שונות, ולהתאים ללבוש שנבחר לאותו יום.

ומהפנים לחוץ. נשים דתיות אינן מסתפקות רק בטיפולים אסתטיים וטיפוח הגוף, אלא רבות קונות גם בגדי מעצבות העונים על דרישות הצניעות של המגזר, בארץ ובחו"ל.