סריקות כוחות הביטחון בברקןהלל מאיר TPS

שני הנציגים האמריקניים הבכירים באזור, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, גינו הערב (ראשון) את הפיגוע הרצחני בברקן.

"אזור התעשייה ברקן מהווה מודל של דו-קיום ישראלי-פלסטיני מאז 1982, כאשר אלפים עובדים יחדיו ויוצרים שגשוג משותף", כתב פרידמן בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף, "טרוריסט אחד ניפץ את ההרמוניה הזאת, כשרצח באכזריות שני ישראלים במקום העבודה שלהם. אנחנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחות קרבנות הרצח".

גרינבלט כתב כי "אזור התעשייה ברקן הוא מגדלור של דו-קיום ומודל לעתיד טוב יותר. פיגוע הטרור של היום הוא אירוע נורא שיש לגנות אותו באופן אוניברסלי. אבקש מכולכם להצטרף אלי, להתפלל להחלמת הפצועה ולשלוח תנחומים למשפחות הקרבנות".

מוקדם יותר גינתה גם שגרירת קנדה בישראל, דברה ליונס, את הפיגוע. "קנדה מגנה את התקפת המחבל ואת הרצח של שני אזרחים חפים מפשע. טרור ואלימות אף פעם אינם מוצדקים. ליבנו עם המשפחות של הנרצחים", כתבה ליונס.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ג'ופרה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שולח את תנחומי למשפחות הקרבנות. על האשמים במעשה לתת דין וחשבון. אסור לקבל שום סוג של אלימות".

גם שגרירות ישראל באיטליה פרסמה הודעת גינוי. "אנו מביעים הלם וזעזוע ממתקפת הטרור נגד בני אדם חפים מפשע בברקן".

"מחשבותינו מצויות עם משפחות הקורבנות ותפילותינו נתונות להחלמת הפצועה. אין שום הצדקה למתקפות ברוטליות מעין אלה".