ישיבת הדירקטוריון בשדרות
ישיבת הדירקטוריון בשדרותצילום: קק״ל

בצל טרור העפיפונים המתגבר והמתיחות המחריפה מול עזה קיים היום (שני) דירקטוריון קק"ל ישיבה מיוחדת בשדרות וסייר בעוטף עזה.

בישיבה קיבל הדירקטוריון החלטה להגדיר את אזור עוטף עזה כיעד סיוע מרכזי של קק"ל, ולאשר תוכנית סיוע רחבת היקף ורב שנתית במגוון תחומים. בישיבה כבר אושרה תמיכה בסכום כולל של כ-66 מיליון ש״ח בשנתיים הקרובות תוך התמקדות בפעילות הליבה של קק״ל.

בנוסף, הדירקטוריון עודכן כי בשבועות הקרובים תתכנס ועדת הכספים של קק"ל לדון בהצעה לתוספת חד-פעמית נוספת לסכומים אלו בסך 38 מיליון ש"ח.

החלטת דירקטוריון קק"ל באה לאחר שצוות עבודה אסטרטגי שהוקם על ידי יישובי העוטף ומייצג את כלל הרשויות באזור, גיבש תוכנית עבודה שנועדה לשמור על החוסן הקהילתי של התושבים, וביקש את עזרת קק"ל ביישומה.

בין הפרויקטים שיקודמו על ידי קק"ל בהתאם להחלטת הדירקטוריון: הכשרות שיכוניות, בניית שבילי אופניים וחיבורם בין הישובים, בניית גני משחקים, פיתוח יערות קיימים כולל פיתוח חניונים, דרכי נוף ושיקום יערות, פעילויות חינוך, הפגה ופנאי, הקמת בית קק"ל אזורי למצוינות בשדרות ועוד.

למרות שעוטף עזה מוגדר 7 ק״מ מסביב לרצועה, החליטה קק״ל להכניס להגדרת ׳עוטף עזה׳ את כלל הישובים הסובלים מטרור בחודשים האחרונים, ולכן הסיוע יינתן לשדרות, נתיבות, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית מרחביים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית שער הנגב.

יו"ר קק"ל, דניאל עטר, אמר לאחר אישור ההחלטה בדירקטוריון: "גם בימי שגרה אחד מיעדיה המרכזיים של קק"ל הוא חיזוק הפריפריה עם דגש על הנגב והגליל. בימים אלו, בהם תושבי עוטף עזה עומדים יום-יום מול טרור העפיפונים ואיומים נוספים, קק״ל מחויבת עוד יותר לעשות ככל יכולתה על-מנת לחזק את תושבי האזור. בעוד מדינת ישראל מגדירה את ׳עוטף עזה׳ 7 ק"מ מסביב לגדר, אנחנו החלטנו להכניס להגדרת יישובי העוטף את כל היישובים הנמצאים תחת מתקפת טרור בחודשים האחרונים".

לדבריו, "החלטת הדירקטוריון היום היא קודם כל חיזוק מעשי משמעותי לחוסנו של האזור, אבל יכולנו לקבל אותה גם בירושלים. הגעת הדירקטוריון לסיור בשטח, נועדה להיות גם חיזוק מוראלי לתושבים העומדים בחזית, ומגנים על מדינת ישראל, ולהגיד להם - כל העם עומד מאחוריכם, ולהגיד לראשי הרשויות – קק"ל גאה בדרך המיוחדת שאתם מנהלים את חיי התושבים בחודשים האחרונים. ההחלטה הזו לסייע לתושבים בשורה ארוכה של פרויקטים, מצטרפת לפעילות כוחות הכיבוי של קק"ל בחודשים האחרונים ומוכיחה שוב כי קק״ל היא זרוע הביצוע היעילה ביותר של הציונות".

בישיבה השתתפו גם ראשי הרשויות מהאזור ובהם ראש מועצה אזורית מרחבים, ראש מועצה אזורית אשכול, ראש מועצה אזורי שער הנגב, ראש מועצה אזורית שדות נגב, וראש עירית שדרות.

ראש עירית שדרות, אלון דוידי, אמר בדיון, "העובדה שדירקטוריון קק"ל הגיע לבקר אצלנו, היא אמירה חשובה לתושבי עוטף עזה, ויום היסטורי עבור שדרות ומרחב הנגב כולו. הנוכחות שלכם אומרת שאתם מבינים את חשיבות האזור לא רק בימי מלחמה, אלא גם בימי שגרה, והיא עליית מדרגה חיובית במעורבות קק״ל בנגב. אתם מבינים שחשיבות העמידה אל מול הטרור היא משימה לאומית – ציונית, ולא אזורית. אתם עוזרים לנו, לראשי המועצות להגשים את החזון – להתיישב על הקרקע, לבנות עוד בית, לאכלס עוד משפחה ולקלוט אלפי תושבים חדשים".