ח"כ חזן: המנהיגות מנותקת מהעם

ח"כ אורן חזן שהשתתף בהלוויתו של זיו חג'בי תוקף בראיון לערוץ 7 את הנהגת המדינה ומאשים אותה בניתוק מהעם ובאדישות.

"בתוך פחות מ-24 שעות אנחנו קוברים עוד בן ממשפחת עם ישראל", אומר חזן, "אתמול הייתי בהלוויתה של קים, חברתה הטובה של רינת אישתי, היום אצל זיו. לא הכרתי אותו אבל אני רואה פה את האנשים, שומע את ההספדים, שומע את הקולות".

"יש משהו שפתאום התברר לי בעקבות המקרה הארור הזה", הוסיף חזן, "יש מצב שהמנהיגות שלנו, זה לא בשר מבשרה, ולכן היא מרשה לעצמה להבליג. התוצאה היא רצח אחרי רצח שעובר ללא ענישה מתאימה".

"אנחנו שומעים את הקולות רואים את הכאב רואים את האנשים, משפחה אחרי משפחה שנקרעות, זה עם ישראל, זה אנחנו, כל אחד ואחת מאיתנו, ציין חזן, "היה מי שאמר לי שאולי זה בגלל שאני מכיר כי קברתי את ארי בתחילת החודש ואת קים אתמול. אמרו לי שאולי זה בגלל שאני מעורב רגשית. אני חושב שבדיוק ההיפך, דווקא הרגש פוקח את עיני יותר, דווקא הדמעות הופכות הראייה לצלולה יותר. אני פשוט מאמין שהמנהיגות שלנו מנותקת מעם ישראל ולא מבינה עד כמה הדבר הזה הוא קרע בעם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד קרבנות".

אז מה צריך לעשות?

"אנחנו שומעים שבשעות האחרונות מתבצע מרדף שעולה עשרות אם לא מאות מיליונים. אני לא מצליח להבין למה לא מקבלים החלטה לסגור את הכפר שוויכה, כפר של מרצחים, לסגור אותו הרמטית. אין יוצא ואין בא. אין מזון ואין מים זורמים עד שיסגירו את חלאת האדם. כל עוד אנחנו לא נחיל ענישה קולקטיבית אנחנו לא נפתור את הבעיה. ומה לגבי גירוש? אתם לא רוצים לגרש לסוריה, לאירן ואומרים החוק הבינלאומי? אז תזרקו אותם בעזה הרי הם בעצמם טוענים שעזה זו אותה מדינה ואותה ישות. אז תזרקו את החלאות האלה. כל מי שהיה מקורב אל המחבל".

חזן מזכיר כי הוא עצמו הגיש הצעת חוק לגירוש סייעני טרור בשנת 2015 וכי החוק מונח על שולחנה של שרת המשפטים, "חוק שנותן מענה לבג"ץ, נותן מענה לחוק הבינלאומי. זה הזמן להחיל אותו. עונש מוות זה עונש מתוק מידי, עונש מוות זו מתנה. אנחנו צריכים לחסל את כל המשפחה ולגדוע את הטרור כי עם טרור לא מדברים. טרור מחסלים".