ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

העימות בין 'דגל התורה' לאגודת ישראל: ח"כ אורי מקלב, איש דגל התורה ומי שניהל את המשא ומתן בין הצדדים, מספר הערב כי ההחלטה להיפרד מאגודת ישראל בירושלים היתה רק של הרבנים.

"ניהלנו עם יוסי דייטש בירושלים מו"מ פתוח והוגן, לאחר בדיקות שעשינו הגענו להכרעה. צר לי שאנחנו צריכים להתנצל על החלטות לא שלנו אלה החלטות של הרבנים", אמר בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

לדבריו, נרשמה הפרה באלעד מצד אגודת ישראל. "באלעד יש הסכם ברור שנציג דגל התורה צריך להתמודד, הניסיון לאורך תקופה ארוכה לתקוע טריז הוא פסול, כל מה שנעשה על ידי שלומי אמונים הוא הפרת הסכם בוטה הן בפעולות והן בעצם המועמדות".

מקלב סיפר כי הם מנהלים משא ומתן מואץ מול ש"ס. "יש מו"מ מול סיעת ש"ס להביא לתמיכה משותפת ביצחק פינדרוס, לא נכנס לפרטים אך נעשים פעולות להביא לתמיכה רחבה, אנו יושבים רוב היום בישיבות משותפות עם סיעת ש"ס".

בדבריו התייחס אף לסוגיית אחוז החסימה. "דגל התורה בעד הורדת אחוז החסימה, אותם הסיבות שהיו כנגד העלאת אחוז החסימה* כימות היום, זה די מחמיאה שהסיבה של אגודת ישראל להתנגד להורדת אחוז החסימה היא החשש מריצה נפרדת של דגל התורה, בפוליטיקה הכל יכול להיות", אמר.