נאום דיכטר בפרלמנט האירופי

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) נשא נאום בפרלמנט האירופי במסגרת הדיאלוג השנתי בין ועדת החוץ והביטחון של ישראל לועדת החוץ של האיחוד.

בתום דבריו תקפו אותו מספר חברי פרלמנט אירופאים וכינו את דיכטר ''פושע מלחמה''.

ח''כ דיכטר קרא לחברי ועדת החוץ לפעול כמו ישראל ולקזז את הכספים שהרשות משלמת למחבלים. ''הרשות הפלסטינית משלמת כל שנה 400 מיליון דולר למחבלים. זה המשטר שמדבר על שלום, על להילחם בטרור. הדלק שהמשטר הזה נותן לטרור, הוא דבר שצריך לעצור. אנחנו העברנו בישראל חוק שיעצור את זה''.

דיכטר סיפר על הפיגוע הרצחני שאירע השבוע בברקן. ''אני לא יודע כמה מכם מבינים שכדי להיות עובד ברשות הפלסטינית יש שתי דרכים. אחת, להגיש בקשה. אולי תתקבל ואולי לא. הדרך השנייה, הטובה יותר, היא להוציא פיגוע נגד ישראלים, להיעצר או להיהרג, וזו הדרך הכי טובה. רק אתמול, מחבל באזור תעשיה ביהודה ושומרון פתח באש נגד עובדים ורצח שניים, אישה צעירה שיש לה תינוק וגבר נוסף עם שלושה ילדים. המחבל פצע אישה נוספת.

''הטרוריסט במנוסה, הוא ייתפס, אבל הוא יודע בוודאות שהוא הפך אתמול להיות עובד של הרשות הפלסטינית. לרשות הפלסטינית יש חוק שאומר שאם תיכלא בישראל תקבל משכורת חודשים, אם זה מעל 30 שנה, תקבל משכורת של 12 אלף שקל. הרשות הפלסטינית משלמת כל שנה 400 מיליון דולר למחבלים. זה המשטר שמדבר על שלום, על להילחם בטרור, הדלק שהמשטר הזה נותן לטרור, הוא דבר שצריך לעצור. אנחנו העברנו בישראל חוק שיעצור את זה. הרשות הפלסטינית משלמת כל שנה 400 מיליון דולר למחבלים. זה המשטר שמדבר על שלום, על להילחם בטרור. הדלק שהמשטר הזה נותן לטרור, הוא דבר שצריך לעצור. אנחנו העברנו בישראל חוק שיעצור את זה''

בתום דבריו תקפה אותו בחריפות חברת הפרלמנט מפורטוגל, אנה גומס: ''אדוני היושב ראש, אמרת שאתה מתכבד לארח כאן את אבי דיכטר. אני לא, אני נגעלת. ואני רוצה להבהיר את זה כאן בפני אבי דיכטר, בידיעה שהוא היה ראש השב''כ שהיה אחראי על שיטת החיסול הממוקד שבה אנשים רבים נהרגו ללא משפט בגדה המערבית ובעזה מאז 2001. הוא הואשם בפשעי מלחמה גם בארה''ב. הוא כמעט נאסר בבריטניה על פשעי מלחמה ב-2007. הוא זה שיזם את חוק הלאום הגזעני, שהופך את הערבים ישראלים לאזרחים סוג ב'.

"אני חברה בפרלמנט האירופי, דיפלומטית לשעבר, מאומנת בלדבר עם כולם, עם השטן, אבל אין לי מה לשאול את אבי. אבי הוא מחרחר מלחמה שרוצה לפתוח במלחמה בין הישראלים והפלסטינים, שאני רוצה לראות אותה מסתיימת בפתרון שתי המדינות''.

סגן יו''ר ועדת החוץ, חוויאר פרמוי מספרד, תקף גם הוא את דיכטר ואמר ''אין לי שאלות לאורח שלך, מכיוון שהשאלה היחידה שארצה לשאול פושע מלחמה היא שאלות שבית משפט צריך לשאול. מי שיושב לידך הוא לכאורה פושע מלחמה, הוא הורה על עינויים לאסירים פלסטינים והוא הורה על הוצאתם להורג של פעילי חמאס והוא הפציץ אזרחים. האיש שלידך גם דחף את חוק הלאום שמקדם הפרדה גזענית. הממשלה של האדם שלידך לא מאפשרת לחברי פרלמנט אירופי לבקר בעזה. אני לא רוצה לדבר עם פושע מלחמה בגלל שאני נגעל ואני אעזוב את האולם".

חבר הפרלמנט בס בלדר מהולנד גינה את דבריהם ואמר ''אני רוצה להביע תנחומיי למשפחות שיקיריהן נרצחו אמש בפיגוע. אני מתבייש בשביל חברת הפרלמנט גומס שהיא דיברה ככה''.

חבר הפרלמנט ג'פרי צ'רלס ואן אורדן מבריטניה אמר: ''למר דיכטר יש כאן חברים רבים והוא מתקבל בברכה. הוא לוחם בטרור במשך שנים רבות. אני מרחיק את עצמי מההערות הללו''

לאחר מכן השיב להם דיכטר ואמר: ''47 שנים אני נלחם בטרור. ראיתי את כל סוג הטרור. אי אפשר להילחם בטרור לבד. לטרור אין גבולות. לאל קעאידה לא היו גבולות, גם דאעש לא הכירו בגבולות של מדינות. אני גאה מאוד בכל הקרבות נגד המחבלים ומצטער על מקומות שבהם לא הצלחנו לחסום פיגועים. מעולם לא ניסינו לפגוע בחפים מפשע. כשהקימו את המדינה החליטו שהמדינה תהיה מדינת הלאום של העם היהודי. זה חוק הלאום. החוק לא פוגע באף זכות של אף אדם. יהודי, לא יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי, אף אחד. אני ממליץ לכם לקרוא את החוק''