יעל בן ישר
יעל בן ישרצילום: רון לובה

יעל בן ישר, המועמדת לראשות מועצת בית אל, גאה בריצה שלה כאישה לראשות המועצה ומספרת לערוץ 7 על תוכניותיה לעתיד.

בפתח הראיון מספרת בן ישר כי התייעצה עם רבנים לפני שהכריזה על מועמדותה. "לפני שהכרזתי על מועמדותי פניתי למספר רבנים, גם הרב מלמד וגם הרב אליהו אמרו שאין בעיה עקרונית שאתמודד, הרב דוד אבוחצירא נתן לי ברכת הצלחה ואמר שאין בעיה הלכתית.

''התרגשתי מאוד שיש לי תמיכה גדולה, משבחים אותי על האומץ ואומרים כי המועמדות שלי תפתח פתח להנהגה מכילה. יש מיעוט שבמיעוט שתלשו את התמונה שלי אבל הרוב תומכים".

בן ישר מבטיחה בין השאר לטפל בסוגיית הכבישים והפקקים באזור בית אל ובכלל בכבישי בנימין, "מצב הכבישים איום ונורא, וצריכים להפעיל לחץ לבניית כביש חדש או להרחבת הכביש הקיים. לא ייתכן שהצבא יקל את הלחץ על תושבי רמאללה על חשבוננו.

"בכל יום לוקח לנהגים שעה וחצי להגיע לירושלים, פעם היו נוסעים על הכביש רק אח"מים והיום כל תושבי רמאללה יוצאים מהכביש שלנו וחונקים אותנו, יש גם את הכביש מהכפר ביתין לישוב עפרה שאסור לנו לנסוע דרך הכביש אבל להם מותר לנסוע בכביש שלנו, זה לא הגיוני".

היא מתכוונת כראשת המועצה, אם תבחר, לטפל בסוגיית הצעירים שעוזבים את בית אל ומתנגדת לבניית רבי קומות ביישוב, "הצעירים רוצים להישאר כאן אבל אין להם איפה לגור, הם לא רוצים לגור בבניינים רבי קומות לכן היה יותר חכם לחשוב על בתים דו משפחתיים ויותר מרווחים.

''גם מבחינה חברתית אנחנו גאים בלומדי התורה, בשיעורי התורה ובאבות ובנים ביישוב אבל יש גם אוכלוסיה פחות חרד"לית שרוצה מקום בילוי לימי חמישי ומוצאי שבתות, מועדון חברתי או בית קפה שיהיה גם להם איך לבלות כאן".

בן ישר מקווה שהבנייה בבית אל תתרחב מעבר לשלוש מאות היחידות שנבנות בימים אלה, "בקדנציה האחרונה לא הייתה בנייה, את ה-300 דירות התחילו לתכנן בתקופה של ראש המועצה הקודם, אנחנו מקווים שתהיה בנייה שתתן מענה גם לבנים הממשיכים וכפי שאמרתי התכנון של מגדלי הענק אני לא בטוחה שזה התכנון שהייתי בוחרת בו, התושבים רוצים בתים יותר מרווחים.

''לצערי בשנים האחרונות ארגוני השמאל הצליחו לעקר את הבנייה אבל ברוך ה' שיש לבית אל אישורים לתנופה מאוד גדולה, ארגוני השמאל יבינו בסופו של דבר שיש כאן גידול טבעי וצריכים לבנות בתים".

בן ישר כיהנה כדוברת המועצה המקומית בית אל והתפטרה מתפקידה. "הייתי דוברת המועצה אבל הבנתי שהשפעתי מוגבלת אז החלטתי לקפוץ למים העמוקים ולהגיע להנהגה עצמה. אני גרה מעל עשרים שנה בבית אל, נשואה לרפי וגידלתי כאן את ילדיי.

''אני מעורה מאוד בקהילה, הייתי אחראית על המתנדבים ועל התיירות בבית אל ובשנים האחרונות השתתפתי בישיבות המליאה ובישיבות עם מנהלי המחלקות ואני מכירה את המערכת, ייצגתי את בית אל גם בועדות הכנסת'', סיפרה.

השאיפה שלי היא להעלות את המיקום של התושב למרכז ולהתייחס לציבורים שונים כמו ותיקים, עולים חדשים ומשפחות צעירות. צריכים גם לגלות אחריות כלכלית, יש היום הלוואות שנלקחו על ידי המועצה וצריכים לאזן את זה והכי חשוב שתהיה שקיפות מלאה ושיתוף מלא של כל חברי המליאה".