השר זאב אלקין
השר זאב אלקיןצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

יהודית אופנהיימר, מנכ''לית עמותת השמאל הקיצוני ''עיר עמים'', חוששת מהאפשרות שהשר זאב אלקין ינצח בבחירות לראשות העיר ירושלים שיתקיימו בסוף החודש.

במאמר שפרסמה בעיתון ''הארץ'' טוענת אופנהיימר כי אלקין פצח בקמפיין אגרסיבי שבו הוא מנצל את מעמדו כשר לענייני ירושלים לקידום מועמדותו.

לדבריה, התנהלותו של אלקין מבהירה את סדר היום שבדעתו להוביל בירושלים. ''בערב תשעה באב חבר השר אלקין לפעילי הר הבית. כעבור שבוע חנך עם השרה מירי רגב מרכז למורשת יהדות תימן בבטן אל-הווא, שכונה במרכז סילוואן שבה עמותת המתנחלים עטרת כהנים השתלטה על בתי השכונה ופועלת לסילוק התושבים הפלסטינים מבתיהם.

אלקין: ירושלים תצליח בזכות הזוגות הצעירים

''בטקס, שנערך תחת אבטחה כבדה, פנה אלקין לראש עמותת עטרת כהנים במלים: 'חברנו מתי דן, שכולנו עובדים אצלו בממשלה ובכנסת בכל פעם שצריך להתגייס לתהליך החשוב הזה של חזרה למקומות האלו של עם ישראל'. בעוד הוא נושא לשווא את זכר מורשת תימן, אלקין לא הותיר ספק אצל מי הוא עובד באמת''.

אופנהיימר מתארת כי אלקין דוגל בירושלים הגדולה, כלשונה, המשתרעת עד גוש עציון, מעלה אדומים וגבעת זאב, ''שבה העיר תאבד את זהותה כיחידה עירונית אורגנית. ''הוא פועל להענקת זכות בחירה לעיריית ירושלים לתושבי גושי ההתנחלויות האלה, המתגוררים וימשיכו להתגורר במועצות מקומיות משלהם.

''כך הוא יקדם את תוכניות הסיפוח שלו ובמקביל יבטיח לעצמו 'בייס' על חשבון התושבים החיים בעיר, פעילים בה ומשלמים את מסיה, ואף יוכל, כראש עירייה, לחזור ולהתגורר בביתו בגוש עציון'', מוסיפה אשת השמאל הקיצוני. ''אם אלקין ינצח בבחירות לעיריית ירושלים הוא יהיה משרתם של מתי דן ובנימין נתניהו''.