נתניהו
נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחילופי המהלומות בין שר החינוך נפתלי בנט לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי מדובר במריבה מיותרת, כלשונו.

''שר הביטחון עושה את תפקידו, מותר לשרים להעיר את הערותיהם בקבינט. אפשר להגיב. דיון בקבינט הוא לא סתם, הדיונים רציניים מאוד. שר האוצר יכול להעיד על רמת הרצינות שלהם ואני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ", אמר.

''הדיונים יסודיים ומעלים בהם סוגיות שונות והשרים הם לא פלקטים, אנחנו הרבה פעמים מעריכים את הישיבות האלה כדי לאפשר לאנשים לשאול שאלות, ושואלים שאלות מאוד אינטליגנטיות ונוקבות שמעשירות את מרקם האפשרויות שלנו", סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הדגיש ''אין לי שום בעיה של הבעת דעה אבל לדעתי שר הביטחון עושה את תפקידו היטב. מותר לכל אחד להביע דעה אבל לעשות את זה בתוך הקבינט".

כאמור, בימים האחרונים תקף שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, את שר הביטחון אביגדור ליברמן וטען כי מדיניותו כלפי הטרור בעזה היא חלשה מדי.

"תפקידי כחבר קבינט להילחם על עמדותיי. לא הייתי מאפשר למחבלים לחצות את הגדר על בסיס יומיומי", אמר בנט לגלי צה''ל. ״אלה לא ילדים בני 12 - מדובר במחבלים. מי שמשגר בלוני נפץ לעבר עוטף עזה צריך לירות בהם ולהרוג אותם. אמרתי כבר אז שאם אנחנו לא נירה בהם אז יתפתח לאלפים. צריך להפסיק את ההכלה הזאת".

לדברי בנט, ״כל לוחם בלבנון ידע שמחבלים הורגים ופתאום המדיניות היא מכילה. אם היו יורים כבר בהתחלה במחבלים אז היה אפשר לקטוע את העסק הזה עוד כשהיה קטן".