טקס הענקת האות
טקס הענקת האותצילום: דובר צה"ל

הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט העניק אות הערכה לאוגדת עזה על תרומתה לחיזוק עוצמתו של צה"ל ולביטחון מדינת ישראל.

אוגדת עזה מתמודדת עם מגוון רחב של איומים, מולם עמדה איתנה תוך הפגנת נחישות, יצירתיות ותבונה ופועלת לילות כימים להגנה על תושבי הדרום.

כוחות האוגדה הובילו בשנתיים האחרונות את המערכה לסיכול איום מנהרות הטרור של ארגון הטרור חמאס, תוך שילוב יכולות טכנולוגיות, מודיעיניות ומבצעיות אשר הביאה לחשיפתן של כ-15 מנהרות. במקביל מובילה האוגדה את פרויקט בניית המכשול התת קרקעי לאורך הרצועה.

מזה שבעה חודשים פועלת האוגדה באופן יום יומי למניעת חציה המונית של הגדר ומניעת פיגועי טרור חמורים. אוגדת עזה מהווה סמל למצוינות מבצעית בכלל הדרגים.

יחידות האוגדה ומפקדיה מנהלים מערכה מורכבת מול הפרות סדר אלימות באופן שקול ומקצועי, הן בהפעלת הדרג הלוחם בשטח, הן במערך האיסוף והמודיעין והן במעטפת הלחימה- כלל הכוחות בגזרה ממשיכים להוכיח את מוכנותם למגוון תרחישים.

האוגדה פועלת בכל שעות היממה, ימי חול וחג כאחד, תוך שמירה על שגרת חייהם של תושבי הישובים בגזרת עוטף עזה ושיתוף פעולה עם גורמים אזרחיים וביטחוניים.

צילום: דובר צה''ל
צילום: דובר צה''ל


"במהלך חצי השנה האחרונה התמודדתם עם התקפות טרור, ניסיונות להפרת ריבונות ופעילות טרור מגוונת במסווה של הפרות סדר אזרחיות ובשילוב של נשים ילדים ובוגרים. עמידה מקצועית, איתנה, ערכית מאוד במציאות סבוכה ומורכבת", אמר הרמטכ''ל איזנקוט. ''המערכה לאיתור התת קרקע ההתקפי לתוך שטח מדינת ישראל, המשמעות שלה, העוצמה שלה על הכוחות שלנו ובעיקר על העורף האזרחי, שילוב זרועות של מפקדים ולוחמים של יכולת מבצעית, יכולת טכנולוגית ויכולת מודיעינית, הביאה להישגים מבצעיים ראויים לציון בקנה מידה שלנו וגם בקנה מידה עולמי.

''לצערי לעשייה הזאת יש מחיר. יש הרוג אחד מאז מבצע צוק איתן, אביב לוי ז״ל, ויש פצועים אזרחים ופצועים חיילים. לנו כצה"ל אין את הפריווילגיה להתעייף, אלא להמשיך לפעול מתוך מחויבות ארוכת שנים שבה השילוב בין ביטחון להתיישבות זה סוד העוצמה של צה"ל. עוד לפני קום המדינה, מקום המדינה ולאורך השנים. אנחנו ימים ספורים לפני העברת הפיקוד על האוגדה. זו הזדמנות להביע הערכה עצומה לך, יהודה (יהודה פוקס, מפקד אוג' עזה - ע.ב.), על מחויבות, מקצועיות, נחישות, יוזמה, ופיקוד ראוי לציון במציאות מורכבת מאוד.

''אני רוצה להביע הערכה עצומה למפקדי האוגדה, להרבה מאוד לוחמים שפרוסים גם עכשיו לאורך הגבול ולוחמים שעברו תעסוקה מבצעית ותרמו את תרומתם. אני רוצה להצדיע לכם בשם צה"ל כולו על העשייה, התרומה והמחויבות לחיזוק ביטחון מדינת ישראל", הוסיף הרמטכ''ל.

צילום: דובר צה''ל
צילום: דובר צה''ל